Senior Entreprenadinköpare

Senior Entreprenadinköpare

Arbetsbeskrivning

Har du minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg, verkstads, elkraft, energiindustri eller likvärdigt? Till samhällsviktig myndighet i Stockholm söker vi dig som är en strategisk inköpare

Arbetet kan även omfatta deltagande i verksamhetsutveckling och generella inköpsaktiviteter som strategimotor. Som strategisk inköpare arbetar du med bland annat att utarbeta upphandlingsstrategier, förfrågningsunderlag och avtal, utvärdera anbud, förhandla med leverantörer, förvalta kontrakt och arbeta löpande med leverantörsutveckling.

Rollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare. Som inköpare driver du upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över. Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor. Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig

Upphandlingar hos kund genomförs enligt Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF)

Vi söker dig med följande kompetens:

Avslutad akademisk utbildning inom civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande
Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg, verkstads, elkraft, energiindustri eller liknande
Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare
Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare (ABT, AB04)
Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt 

Anställningen är tillsvidare på heltid med start efter godkänt säkerhetskontroll

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 oktober 2023

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024