OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Fastighetsavdelningen ansvarar för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde.
Vi förvaltar cirka 285 000 kvm fördelat på över 220 fastighetsobjekt för kommunens verksamheter och driver byggprojekt till ett värde av cirka 1 miljard kronor. Fastighetsavdelningen verkar som beställare och representant från kommunens sida.
Fastighetsavdelningen har idag 30 medarbetare och förvaltar en stor del av kommunens fastighetstillgångar till ett värde om ca 4 mdr kronor. Detta ställer stora krav på hög kompetens inom fastighetsområdet. Vi fokuserar nu på våra kärnprocesser ekonomistyrning och fastighetsförvaltning och i detta arbete söker vi nu en ny fastighetsförvaltare.
Arbetsuppgifter
Dina viktigaste arbetsuppgifter blir att ha ansvar för interna och externa kundrelationer, med fokus på avtal och ekonomiska frågor. Tjänsten innebär förvaltande och upprättande av hyreskontrakt samt att ansvara för exv. lokalanpassningar, myndighetskrav och underhållsarbeten.
Just nu befinner vi oss i ett utvecklingsarbete inom förvaltningen. Din kompetens och erfarenhet kommer, tillsammans med övrigt team, vara en viktig tillgång i detta arbete. Vilket kommer innebära att skapa struktur i arbetet med hyreskontrakt, gränsdragningslistor samt pågående och kommande processarbeten inom avdelningen och tillsammans med våra kunder. Vi söker dig som vill vara med oss och driva processen framåt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning fastighet, eller annan utbildning arbetsgivaren anser likvärdig. Du ska också ha tidigare erfarenhet från arbete i fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i kommunal organisation.
Då rollen kommer innebära implementering av nya rutiner och processer krävs att du har förmåga att engagera och drivs av ett stort lösningsfokus. Tjänsten förutsätter också förmåga att koppla samman byggtekniska frågor med ekonomi.
Viktiga övriga egenskaper är ansvarstagande, lyhördhet och handlingskraft. Du är en lagspelare som delar med dig av din erfarenhet och kompetens från tidigare uppdrag. Vi räknar med att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet samt erfarenhet.
Arbetstid/varaktighet
Projektanställning 1 år med möjlighet till fast tjänst
Tillträde
Omgående eller enligt överenskommelse.
Vakansen kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Kontakt
Louise Nielsen och telefonnummer 0410-73 47 32 louise.nielsen@trelleborg.se
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2021-12-15 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus