Senior first line support for Tavana IT - Malmö

Senior first line support for Tavana IT - Malmö

Arbetsbeskrivning

Har du passion för IT och driven av att hjälpa andra i en serviceroll? Då kan du vara den vi på Tavana IT letar efter!

Denna roll som supporttekniker ger dig en bred kompetens inom IT och chans att utvecklas inom branschen. Du kommer att vara stationerad hos en av våra uppdragsgivare i centrala Malmö, där du kommer att arbeta i en stor företagsmiljö med snabbhet och massor av utvecklings-/karriärmöjligheter. Ta chansen att ta nästa steg i din karriär som supporttekniker hos oss på Tavana IT!

ARBETSUPPGIFTER

- Lösa inkommande tickets via Jira Service Desk oberoende och på ett professionellt sätt. Allt från lösenordsåterställning till datorreparation

- Tillhandahålla on-site support och felsökning inom Windows Clients, hårdvara och mjukvara

- Uppgradera och bygga om Windows Client vid behov

- Utför onboarding och offboarding, inklusive konfigurering av datorer och användarkonton för nyanställda

- Hantera upphandling för Malmö stad

- Skapa dokumentation av dina lösningar i deras interna databas

- Underhåll mötesrum och se till att de fungerar som det ska och ger en smidig användarupplevelse

- Hantera inköp av hård- och mjukvara samt licenshantering

VEM VI SÖKER

- 2+ års erfarenhet av first line support

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med Active Directory och Google Workspace

marknaden

- Flytande i engelska och svenska, både skriftlig och muntlig kommunikation

- Positiv, engagerad och jordnära

- En pragmatisk, prestigelös problemlösare med god kommunikationsförmåga

- Förmåga att arbeta självständigt och hitta egna lösningar och skapa dokumentation för att dela med dig av den kunskap du fått

- Kan hitta lösningar på nya problem och lösa dem snabbt, självständigt och effektivt

INFORMATION

Plats: Malmö

Befattning: Heltid 100%

Start: Omgående

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt, då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss via "Skicka ansökan".

Har du frågor om tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen är du välkommen att skicka ett mail till info@tavana.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024