OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ny stjärna till Back Office!
Jobbet!
Som fondadministratör hos oss på ISEC kommer du ingå i ett team som tillsammans ansvarar för att administrera fondportföljer åt våra kunder.
Kärnan i arbetet är att upprätta dagliga värderingar av portföljerna. Delar i det arbetet är till exempel likvid & depåavstämning, hantering av corporate actions, settlement och registrering av värdepapperstransaktioner. Fondadministrationen består även av kundsupport mot andelsägarna och fondbolag som systemadministration.
I tjänsten kommer du hantera en mängd olika instrumenttyper med varierande komplexitet däribland aktier, obligationer, optioner, terminer och FX.
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Granskning, validering samt kurssättning av NAV
- Konto & Depåavstämningar
- Hantering Corporate Actions
- Löpande kontakt med förvaltare, kreditinstitut och andra motparter
- Settlements av värdepapper
- Rapportering till myndigheter
- Kundsupport
- Kontroll mot penningtvätt och terrorism
- Hantering av andelsägarregister
- Sköta orderhantering
- Stötta och genomföra automatiseringsprojekt
- Kvalitetssäkra leverans
ISEC är ett snabbt växande företag vilket gör att du som medarbetare hos oss får vara med och påverka samt driva processer och rutiner i det dagliga arbetet. Vi arbetar ständigt med att förbättra och effektivisera hela flödet och vi förväntar oss att den som söker aktivt kommer vara delaktig i detta arbete.
Vem är du?
Vi ser att du har ett genuint intresse och förståelse för finansbranschen och vill fortsätta utvecklas i en administrativ roll. Du levererar med hög kvalité även i pressade situationer och har alltid servicekänslan med dig. Du tycker om att ta ansvar, prata med kunder och har god förståelse för både kundbehov, kvalitet och affärsnytta. Du har lätt för att förstå helheten och drivs av att utvecklas och lära dig nya saker. Att vara lösningsorienterad, våga ta initiativ samt att vara ifrågasättande är ett par grundstenar för att lyckas i rollen.
Vi söker dig har en utbildning inom ekonomi/finans på eftergymnasial nivå samt minst tre års erfarenhet i en liknande roll. Du har tidigare arbetat med värdepappersportföljer med värdepapper av alla olika slag och det är meriterande att du kan hantera AIF:er och UCITS. Har du dessutom goda kunskaper inom rådande regelverk såsom MIFID & PRIIP är även det värdefullt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Du erbjuds arbete i ett företag med spännande framtidsutsikter. Du får möjlighet att i ett nära samarbete med medarbetare och kunder bygga vidare på din kompetens. Du får även möjlighet att påverka din roll på företaget. Arbetsmiljön präglas av engagemang och delaktighet. Vi söker dig som vill arbeta med kreativa lösningar i ett framgångsrik, växande och hållbart företag!
ISEC förväntar sig att samtliga medarbetare agerar utifrån våra värderingar. Att vara Innovative, Sustainable, Engaged och Competent i sitt arbetssätt mot såväl kollegor som kund är givet. Alla medarbetare ska verka för en god arbetsmiljö där vi är stöttar, hjälper och respekterar varandra. Att vara en god kamrat och kollega är viktigt för vår trivsel och hälsa men det möjliggör även till vidareutveckling och kompetenshöjning hos varje medarbetare.
Start: Så snart som möjligt!
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm, nyrenoverade lokaler mitt i city!