Senior Fondadministratör till Permian

Arbetsbeskrivning

Permian fortsätter sin tillväxtresa och söker nu efter sin nästa kollega till sitt kontor i hjärtat av Stockholm. Som Senior Fund Administrator hos Permian kommer du att få en central roll inom fondadministration, rådgivning och account management. Här får du möjlighet att ta dig an varierande arbetsuppgifter och ansvara för flera av bolagets kunder, vilket för rätt person innebär en chans att växa och utvecklas tillsammans med bolaget.
Permian - a leading Nordic fund administrator

Permian är ett dynamiskt och snabbväxande bolag inom finanssektorn med fokus på att erbjuda förstklassig fondadministration och rådgivning. Vi specialiserar oss på alternativa investeringsfonder och levererar skräddarsydda lösningar till kunder inom Private Equity. Med kontor i centrala Oslo och Stockholm arbetar vi med investeringsbolag, riskkapitalfonder och fondförvaltare, som tillsammans förvaltar cirka 200 mdkr fördelade på cirka 200 fonder och investeringsbolag
Våra tjänster inkluderar rådgivning, fondadministration, fondförvaltning, förvaringsinstitut- och redovisningstjänster. Vår arbetsmiljö präglas av professionalism, innovation och samarbete. Hos oss får du chansen att växa professionellt, ta dig an utmanande uppgifter och vara en del av ett team som sätter kvalitet och kundnöjdhet i främsta rummet.
Permian grundades i Oslo 2008 och har idag cirka 100 anställda i Norge och Sverige.
Arbetsbeskrivning
Som Senior Fund Administrator kommer du att arbeta nära förvaltare av alternativa investeringsfonder (AIF) och ha en löpande kommunikation och koordinering med kunder och investerare. Du kommer vara involverad i uppgifter som exempelvis:
• Utformning av kvartalsrapporter till investerare och förvaltare, samt uppföljning av cashflow till investerare och portföljbolag
• Beräkning av olika nyckeltal, vattenfall (carried interest) och s.k. equalization av investerarna vid resning av nytt kapital i fonderna
• Agera nyckelspelare mellan förvaltare, revisorer, advokater, banker och investerare
• Löpande samarbete med externa rådgivare såsom jurister, skatterådgivare och revisorer
• Genomföra kundkännedomskontroller (KYC) av nya kunder och fondernas investerare
• Ansvara för myndighetsrapportering, så som Finansinspektionen och Skattemyndigheten
• Planera arbete med kundleveranser och ansvara för att planerade uppgifter genomförs med kvalitet och enligt plan
• Guida och vägleda mer juniora kollegor med ansvar för deras utveckling och trivsel på Permian
Du kommer arbeta med Allvue som fondadministrationssystem och andra system för att implementera klientinformation, förbereda rapporteringsmallar och rapporter.
Vem är du?
Vi söker dig med en Kandidat- eller Magisterexamen inom företagsekonomi, redovisning eller finans. Du har minst tre års erfarenhet inom redovisning, revision, finans- eller fondbranschen. Erfarenhet av arbete med riskkapitalbolag och/eller som konsult är meriterande.
Du har ett stort intresse för Private Equity-branschen
Är serviceinriktad och har goda kunskaper i Excel
Du är strukturerad, noggrann och driven
Klarar av att arbeta mot deadlines och trivs med kundkontakt
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Vårt erbjudande
Du kommer att få utmanande och varierande arbetsuppgifter som breddar din kunskap inom finans, med fokus på alternativa investeringsfonder. Det finns stora möjligheter till professionell utveckling i vårt snabbväxande företag. Du får även en unik inblick i nordisk Private Equity. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och en individuell utvecklingsplan.

Ansökan och KontaktI denna rekrytering samarbetar Permian med Capega.Ansök gärna per omgående då urval och intervjuer sker löpande.Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se alternativt Ida-Maria Rundén / ida-maria.runden@capega.se.
Välkommen med din ansökan!
Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2024
  • Ansök senast: 10 januari 2025

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024