Senior Forskningsingenjör och utvecklare interaktiva spelteknik

Senior Forskningsingenjör och utvecklare interaktiva spelteknik

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vid Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN), Campus Norrköping, bedriver vi utbildning och forskning inom fysik och elektroteknik, kommunikations- och transportsystem samt medie- och informationsteknik. Institutionen är bland annat känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/itn

Visualiseringscenter C är ett konsortium med ca 150 personer och består av Linköpings universitet, Norrköpings kommun, RISE, Visual Sweden och NOSP. Verksamheten är indelad i 4 strategiska områden utställningsverksamhet och forskarkommunikation, forskning och utbildning, teknisk utveckling samt innovationskluster och som stöds av en central supportorganisation.

Visualiseringscenter C, avdelningen för medie- och informationsteknik (MIT) på Linköpings universitet välkända forsknings- och utvecklingsenhet Immersiv visualisering söker nu en Senior Forskningsingenjör och utvecklare interaktiva spelteknik

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer vara involverad i spännande implementationer av både interna och externa projekt på Visualiseringscenter C. Det innebär att du kan involveras i forskningsprojekt och/eller externa projekt då verksamheten befinner sig i en expansiv fas.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer, kunskaper och kvalitéer:

- Civilingenjörsexamen (inom ett datortekniskt område eller motsvarande teknisk utbildning/erfarenhet)

- Erfarenhet inom spel/multimedia, design och utveckling, programmering, gränssnitt/informationsdesign, realtidsgrafik och/eller VR/MR

- Goda programmeringskunskaper (såsom C++, Python, HTML5/Javascript)

- Erfarenhet av spelmotorer som Unreal Engine eller Unity

- Erfarenheter av verktyg som FME, Geodatabaser, 3D-modellering

- Kreativitet, entusiasm och laganda

- Mycket bra engelska i både tal och skrift

Erfarenhet av kommunal verksamhet och samhällsplanering är särskilt meriterande då ett projekt vänder sig till att hjälpa städer skapa digitala tvillingar.

Anställningens omfattning
Detta avser en tidsbegränsad anställning om 18 månader, heltid.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 29 juni 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Civilingenjör IT

20 december 2024

Machine Learning Engineer - ML Imaging

Machine Learning Engineer - ML Imaging

20 december 2024

20 december 2024