Senior handläggare sökes till Fora

Senior handläggare sökes till Fora

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande resa och bli en del av ett fantastiskt team? Är du en serviceinriktad person med tidigare erfarenhet av handläggning och som trivs med problemlösning och att utreda svårare kundärenden? Ta chansen och sök rollen som handläggare med inriktning mot kundservice företag till Fora idag!

Om Fora
Fora har ett samhällsviktigt uppdrag som innebär att administrera och informera om kollektivavtalade försäkrings- och tjänstepensionslösningar för företagare och deras anställda, tjänster som för många är komplexa. Vi har 235 000 företagskunder och försäkrar cirka 4 miljoner anställda på den svensk arbetsmarknaden. Fora ägs av Svenskt Näringsliv och LO och är inte vinstdrivande.

Fora står nu inför en rad spännande förändringar – en övergång till en ny affärsprocess och ett omfattande systembyte skapar behovet av att stärka upp teamet med flexibla och engagerade medarbetare som vill vara med på resan. Förändringarna innebär att du som söker är flexibel och redo att ställa om vid behov då arbetet kan skifta riktning med kort varsel.

Arbetsbeskrivning

På Kundservice Företag fungerar du som en second- och third line support med en kombination av administration, handläggning och utredning. På avdelningen arbetar idag ca 40 personer med varierande erfarenhet, åldrar och bakgrund.

I rollen som handläggare kommer du att arbeta med att stötta företag i processen starta, ändra och avsluta avtal. Du kommer också att arbeta med att serva fackförbund kring medlemskaps- och kollektivavtalsändringar. Fora kommer att ha ett viktigt uppdrag då de gör en omställning av nya system och processer och därför så kan arbetsuppgifterna komma att variera så du som söker är öppen, nyfiken och flexibel.

Du trivs med att samarbeta i grupp och skapa nya kontakter, vågar ta plats och uttrycka dina åsikter. Du tar också egna initiativ och driver arbetet framåt i samarbete med andra. Du har en analytisk förmåga, kan söka information, utföra mindre utredningar och presentera data. Du har lätt för att lära och att omsätta dina kunskaper i praktiken.

Rollen innebär löpande kundkontakt och vi ser därför att du är social och trivs med den direkta kundkontakten och att ge service till kund. Vidare ser vi gärna att du kan hålla många bollar i luften och är kapabel till att skifta fokus när ärenden kan komma att behöva prioriteras om.
  
Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av handläggning eller administration, gärna inom offentlig sektor
Är analytisk och en god problemlösare
Är van och trivs med att arbeta mot uppsatta mål och ta dig an utmaningar.
Är flexibel och ansvarstagande i ditt arbete
Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift
Besitter systemvana och har lätt för att ta till dig nya system och verktyg
Tidigare erfarenheter från arbete inom kundservice är meriterande
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten
Vi söker just nu flera nya medarbetare till teamet med start 1a:november och tjänsterna inleds med en 6 månaders visstidsanställning med goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider ca 8–17 och tjänsten utgår från Foras lokaler belägna i centrala Stockholm city. Tjänsten är en del av Baronas konsultverksamhet och du blir vid anställningstillfälle anställd som konsult hos Barona. Genom oss får du en dedikerad konsultchef, förmånligt friskvårdsbidrag och en gedigen kundserviceutbildning som förbereder dig för uppdraget.

Sök redan idag!
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu. Processen innefattar intervjuer med Barona och Fora och ev. tester.  Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karolin Andersson på karolin.andersson@barona.se. OBS! Pga GDPR kan vi ej ta emot ansökningar som inkommer via e-post.
Observera att för denna roll görs en bakgrundskontroll mot brottsregister och betalningsanmärkning för slutkandidater.


Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  https://barona.se/om-barona/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024