OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
Azets hjälper företag med allt inom ekonomi, lön och HR och nu förstärker vi vår rådgivningsfunktion med en Senior HR-konsult.
Vi på Azets är stolta över vår leverans av outsourcing och vi har kunder inom olika branscher och storlek. Många av dem har behov av stöd i olika HR-relaterade frågor och det är här du kommer in! Du blir helt enkelt en förstärkning av kundernas HR-avdelning.
Du kommer att stödja kunderna inom såväl det löpande HR-arbetet som mer specifika uppgifter inom arbetsrätt, pensionsfrågor, hantering av expats, framtagning av anställningsavtal, personalhandböcker, lönekartläggning och mycket annat. Du driver självständigt dina uppdrag och ser naturligtvis alltid potentiella affärsmöjligheter.
Du rapporterar till affärsområdeschef för Pay och tillsammans utvecklar ni Azets erbjudande inom HR Advisory. Du arbetar nära hela vår organisation inom Pay och stöttar såväl de kunder som har valt att outsourca sin lön och/eller redovisning till Azets som andra kunder.
I denna roll ser vi att du behöver ha med dig:
Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll som konsult eller kanske som HR Business Partner
Erfarenhet av arbetsrätt och frågor gällande anställningsvillkor, förmåner, stöd till chefer och andra HR-relaterade frågor
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
I rollen finns stora utvecklingsmöjligheter genom en variation av kunder och olika typer av konsultuppdrag. Vårt mål är att fortsätta växa och utöka vårt erbjudande inom HR Advisory och för dig som har rätt kompetens, personlighet och driv finns möjlighet att ta en mer senior roll som ledare för området.
Azets är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har mycket att göra i perioder men ser till att ha tid för återhämtning mellan topparna. Vi ser även värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret och hemma.
För att trivas hos oss tror vi att du är en driven person som gillar förändringar såsom automatisering, digitalisering. Du har en naturlig proaktiv approach och strävar efter förbättring och effektivisering av processer och rutiner både hos kunder och internt. Du bör även gilla att jobba i team och lära av andra samtidigt som du på ett pedagogiskt sätt kan stötta och lära andra kollegor.
Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!
Har du frågor om jobbet kontakta rekryterande chef Åsa Eschricht Jonsson på asa.eschricht.jonsson@azets.com .
Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelina Bengtsdotter
David Faasth
Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001