Senior HRBP med arbetsmiljökompetens till Logent, Bjuv

Senior HRBP med arbetsmiljökompetens till Logent, Bjuv

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren HR Business Partner med specialistkompetens inom arbetsmiljö och trivs i en roll där du får möjlighet att vara med och bygga upp HR funktionen och alla processer? Vill du arbeta både operativt och strategiskt i ett bolag som växer? Till Logents spännande verksamhet för HelloFresh i Bjuv söker vi nu en utvecklingsinriktad Senior HR Business Partner!

Om tjänsten
Logents verksamhet för HelloFresh är i stark tillväxt vi behöver nu stärka HR funktionen med en Senior HR Business Partner med arbetsmiljökompetens. Rollen innebär arbete med att bygga upp HR funktionen tillsammans med HR chef och sätta processerna framåt. Arbetsmiljöfrågorna är centrala och du kommer att få möjlighet att arbeta med de strategiska frågorna såväl som att hålla i utbildningar och stötta våra chefer i operativa personalfrågor. Du rapporterar till HR chef och tjänsten är placerad vid nuvarande produktionsenhet i Bjuv.
Arbetsuppgifter:
• Arbetsmiljöfrågor
• Utveckla, implementera och följa upp processer inom HR -området
• Rehabiliteringssamtal
• Ta fram och hålla i utbildningar inom HR-området
• Stöd till chefer i verksamheten


Din profil
Vi söker dig med en akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet av en liknande roll och arbetsuppgifter. Du bör ha arbetat med affärsnära HR i en förändringsintensiv verksamhet och är van vid att ge snabb service och växla mellan att vara både operativ och strategisk. Vidare är det positivt om du har erfarenhet från logistik- eller industriverksamhet med kollektivanställda.
För att trivas i rollen som HR Business Partner hos oss på Logent/ HelloFresh tror vi att du är van vid att arbeta självständigt och ser det som en självklarhet att driva och utforma det egna arbetet och ta saker i mål. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda förändringsarbete, goda kunskaper i Office-paketet samt en generell förståelse för system. Du har arbetat med att ta fram HR-processer inom arbetsmiljö, rehabilitering och medarbetarsamtal och tidigare erfarenhet av att coacha och ge stöd till chefer i HR-relaterade frågor och utmaningar för att stärka och utveckla ledarskapsförmågor. Du har vana av att tolka kollektivavtal och vara delaktig i fackliga förhandlingar.
I ditt arbete är du handlingskraftig och bra på att planera och skapa struktur och ordning, du har god affärsförståelse och gillar utvecklings- och förändringsarbete. Som person är du en relationsskapande och kommunikativ lagspelare som trivs med att samarbeta med andra mot uppsatta mål.
Du känner dig trygg med att kommunicera på engelska, både i skrift och tal, då internationellt samarbete med vår kund är en del av uppdraget.


Om Logent
Logent är en heltäckande och oberoende logistikpartner, med nordisk bas och med globala nätverk. Vi har ett brett serviceutbud och skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar. Våra tjänster omfattar Lager- och Produktionslogistik, Transport Management, Tullhantering och Hamnverksamhet samt Bemanningstjänster och Konsulttjänster. Detta gör att Logent från starten 2006 har vuxit till en omsättning på ca 1.9 mdr SEK, sysselsätter ca 3 000 personer och finns i Sverige, Norge och Danmark.

Om ansökan
För dig som gillar utmaningar och vill ta nästa steg lovar vi en spännande resa i en expansiv verksamhet som under hösten 2022 flyttar till helt nyuppförda lokaler i Bjuv. Du kommer att ges möjlighet att vara med och påverka och bidra med din kunskap och erfarenhet till den fortsatta utvecklingen av Logents och HelloFreshs gemensamma framgångsresa. Tillsättningen skall ske snarast, ansök därför gärna om tjänsten via annonsen så snart du har tid och möjlighet, vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta rekryterande chef hos Logent, Michael Nilsson på michael.nilsson@logent.se

Välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie-Louise Bååth
070-7227759
Fredrik Strömberg

Marie-Louise Bååth
070-722 77 59

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AO Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024