Senior HRBP sökes till Helsingborg

Senior HRBP sökes till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av brett HR-arbete och vill arbeta både strategiskt och operativt hos vår kund? Läs mer om uppdraget nedan!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom el och energi, söker nu en HR Business partner till ett interimsuppdrag på heltid. Start för uppdraget är snarast, och uppdraget löper fram till juni 2023 med möjlighet till förlängning. Du arbetar hos vår kund i centrala Helsingborg.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR arbetar vi med företagets främsta resurser - deras ledare och medarbetare. HRs uppdrag är att styra och vara rådgivande i alla HR-, lön- och arbetsmiljöfrågor. HR skall utifrån kundens strategi och mål medverka till att det skall var enkelt att arbeta i verksamheten samt att underlätta för verksamheten att i sin tur optimera prestationer och utveckling. I rollen som Senior HRBP bidrar du till detta uppdrag och stöttar avdelningen att leverera på uppsatta mål. I rollen krävs det att du har en gedigen HR bakgrund och att du trivs med att arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt ”hands-on”.

Rollen inkluderar områden som rekrytering, arbetsrätt, lön/lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering. I rollen kommer du att operativt stötta två delar i verksamheten, samtidigt som du tar ett övergripande ansvar för att HR-avdelningen levererar på målen i affärsplanen 2023. Du kommer att vara ytterst delaktig i kommande lönerevision samt i ett eventuellt byte och upphandling av Lön/HR-system.

I uppdraget ligger ett samordningsansvar som syftar till att ta ett större ansvar för att gruppen levererar på utsatta mål och fungerar som en höger hand för HR chef.

HR teamet består av 4 kollegor inom HR och 2 kollegor inom Lön/pensionsfrågor. Du kommer att rapportera till HR chef.

Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- En eftergymnasial utbildning inom personal- och arbetsliv
- Minst 10 års erfarenhet av breda generalistroller inom HR såsom arbetsrätt, förhandling, löneöversyn, rehabilitering och rekrytering
- Flytande svenska i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper i IT-relaterade stödsystem och MS Office
- Erfarenhet av upphandling och systembyte gällande Lön/HR-system
- Du ska ha varit med ett systembyte och haft en aktiv roll i detta arbete, såsom att projektleda eller ha suttit i projektteam/styrgrupp


Personliga egenskaper:

Som person är du trygg i dig själv och i din roll, kan sätta tydliga gränser och är en problemlösare av stora mått, ser motgångar och nya utmaningar som en chans att utvecklas.

Det är lika självklart för dig att vara en god kollega och bidra till teamets sammanhållning, som att vara en professionell stödfunktion.
Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och har ett inre driv som bidrar till att du når framgång. Du är van vid att arbeta självständigt och känner dig trygg i din yrkesroll samtidigt som du prioriterar att hålla din omgivning välinformerad.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 12 maj 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024