Senior Incident Manager

Senior Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av tjänsten
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Tack vare vår starka position inom offentlig verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.
En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Heroma, som är Sveriges enda heltäckande personal- och lönesystem för svensk offentlig sektor. Varje dag bidrar 1,6 miljoner medarbetare inom kommuner, regioner och statlig verksamhet till en fungerande välfärd. Vi vill att de medarbetare som ger oss en fungerande vardag, trygga barn, nöjda elever, friska äldre och gör att vi sover tryggt om natten ska hanteras i Sveriges bästa personalsystem för attraktiva arbetsgivare, hållbara arbetsplatser och ett sunt arbetsliv! Genom Heroma levererar vi tjänster via en IT-plattform som möter användarna via appar och moderna webbklienter.
Med stor efterfrågan bland befintliga kunder och dessutom stora försäljningsframgångar de senaste åren är det nu tillväxt som är vår största utmaning. Vi söker nu ännu en Incident Manager med sinne för struktur, noggrannhet, förståelse för tekniska frågor, lösningsorienterad och som är van vid högt tempo.
Här behöver du bra insikt inom IT service management (ITIL), framförallt inom Incident Management. Om du är er person som tycker om att ingen dag är den andra lik och att ständigt stå inför nya utmaningar så kan kanske det här vara tjänsten för dig?!


Framtida arbetsuppgifter
Vi arbetar huvudsakligen med att hantera Incidenter i vårt ärendehanteringssystem och att vara kontaktyta mot alla intressenter i Incident processen, från utvecklingsteam, kundteam, tekniker till kunden. Du kommer att arbeta framförallt gentemot våra största kunder.
Nedan är huvudsakliga arbetsuppgifter för denna roll:
• Driva komplexa och högprioriterade incidenter både ur ett applikations och tekniskt perspektiv
• Säkerställa att kundernas SLA-följs
• Hantera ev. eskaleringar från kunder
• Granska och säkerställa korrekt input i inkommande Incidenter
• Uppföljning & kvalitetskontroll samt föreslå förbättringsmöjligheter
• Utveckla och underhålla incident processen
Du kommer att vara placerad i Malmö eller Stockholm. Resor sker inte ofta men ingår i rollen vid behov.


Är du den vi söker?
Du bör ha kunskap och erfarenhet inom några av nedan områden;
• ITIL (Incident Management)
• Remedy ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av applikationsförvaltning
• Kunskap om driftsrelaterade processer
• Färdighet i att uttrycka dig i skrift och tal på svenska
• Gärna erfarenhet av förvaltning av applikatorisk produkt
Har du kunskap om applikationen Heroma är detta meriterande. För att lyckas i rollen har du några års arbetslivserfarenhet som Incident Manager.
Du har en god förmåga att lösa problem och du är duktig på att skapa goda relationer och att arbeta med människor. Du sätter alltid kunden i fokus och försöker hitta den bästa lösningen för varje kund. Som person delar du med dig av kunskap och expertis, är ödmjuk samt har lätt för att samarbeta med andra.
Hos oss får du arbeta tillsammans med mycket kompetenta kollegor och vi vågar lova inspirerande möten och utveckling.


Vad vi erbjuder
På CGI sätter vi laget före jaget. Vi vet att vägen till framgång går via tillit och samarbete. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet genom att nyfiket dela tankar och kunskap, lyssna och ge varandra utrymme, hantera konflikter när de uppstår och se storheten i laget snarare än jaget. Vi uppmuntrar egna initiativ och låter olika åsikter ta plats eftersom vi vet att de bästa idéerna föds i mötet mellan olika infallsvinklar
På CGI blir du del i en kultur där rörelsen framåt är målet och den ständiga utvecklingen drivkraften. Du får utrymme att påverka och erbjuds en global arena med möjlighet att växa i ansvar, pröva nya roller och se nya sammanhang.


Vill du jobba tillsammans med oss?
Bra, för vi ser fram emot att höra från dig! Om det fortfarande finns något du undrar över, skicka gärna din fråga till Anna-Karin Pörscke e-postadress anna-karin.porscke@cgi.com.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat så vänta inte med din ansökan! Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.


Utveckla din karriär hos oss.
Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.
På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.
Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Holmbäck
+46 (0)36 345612

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CGI Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 30 augusti 2021

Besöksadress

Järnvägsgatan 3
Jönköping

Postadress

16498, Stockholm
Jönköping, 55315

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024