OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Till vår kund norr om Stockholm söker vi en senior inkassohandläggare med start omgående! Har du tidigare erfarenhet av inkasso, delgivning, tvistemål, skuldsanering och liknande? Är du tillgänglig med kort varsel? Då ser vi fram emot att få din ansökan!
Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter ansvara för tilldelade inkassoärenden och den löpande administrationen kring dessa daglig kontakt med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter genom telefon, mail och brev förhandla och upprätta olika former av betalningsuppgörelser. Du kommer b.la. att arbeta med:
• Indrivning av fordringar genom summarisk process eller ansökan om stämning.
• Summarisk process hos kronofogden
• Delgivning
• Verkställighet av utslag
• Bestridande
• Summarisk process hos tingsrätt
• Tvistemål/ förenklat tvistemål
• Bouppteckning
• Obestånd och konkursfrågor
• Företagsrekonstruktion
• Likvidation
• Preskription
• Skuldsanering
• Borgen / Solidariskt betalningsansvar
• Skuldebrev
• Betalningsanmärkning
• Telefonhantering / samtalshantering då ärendet är hos kronofogden, Uppgörelse då ärendet ligger hos betalningsföreläggande,
• Efterbevakning
• Dokumentation
• Amorteringsplan
• Avräkning/betalning
• Dementi av uppgifter till kreditupplysningsbolag
• Lagar och förordningar:
• Inkassolagen, räntelagen, datainspektionens tillämpningsregler, lagen om betalningsföreläggande och handräckning mm
Vem är du?
Du ska uppfylla följande;
• gymnasium eller likvärdig utbildning inom relevant område
• minst tre (3) års erfarenhet från liknande tjänst
• kunskaper i MS Office eller likvärdigt och generellt god datavana
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av debiteringssytemet Future och/eller ärendehanteringprogrammet Lime.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Du har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt. Som person behöver du agera på egna initiativ, få saker att hända och ta ansvar för resultatet. Du förstår och analyserar frågor och problem snabbt, gör förnuftiga och rationella bedömningar. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och förmågan att planera sin tid och sina uppgifter. Att vara en god kollega värdesätter vi högt och att du bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start så snart som möjligt och löper tom. 2021-12-31, med möjlighet till förlängning och eventuell överrekrytering. Det går bra att ta ett par veckors ledighet under sommaren. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Placering i Åkersberga/distans. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52