Senior inköpare inom byggbranschen sökes!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vårt kundföretag arbetar med totalentreprenader av flerbostadshus, huvudsakligen hyresrätter, i Stockholmstrakten. Affärsmässighet och en platt organisation med korta beslutsvägar är utmärkande för detta företag. Deras framgång bygger på en långsiktig relation med beställaren, gedigen byggkunskap och en förmåga att se hela projektets ekonomi.

Tjänsten
Tjänsten är placerad hos vårat kundföretag på kontoret i Johanneshov, söder om Stockholm. Här arbetar ca 35 engagerade personer varav ca hälften har sin fasta arbetsplats på kontoret. På inköpsavdelningen verkar 3 personer med både det strategiska och operativa inköpsarbetet. Du kommer initialt att vara anställd som konsult via Placera Personal med goda möjligheter till anställning hos vårt kundföretag efter ca 6 månader.

Arbetsuppgifter
I rollen som senior inköpare har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Delta i och ansvara för inköpsprocessen för upphandling av såväl direkta material som underleverantörer
• Hitta nya leverantörer
• Skriva förfrågningsunderlag/utvärdera anbud/avstämningar
• Delta i och ansvara för avtalsbiten
• Orderbeställning
• Leveransbevakning/påminnelser
• Uppföljningar

Kvalifikationer
För att passa i rollen som senior inköpare hos vårt kundförtetag ser vi gärna att du har följande bakgrund:

• Grundutbildning inom inköp/upphandling
• Erfarenhet av bygg- och fastighetsbranschen är ett krav
• Tidigare erfarenhet av inköpsarbete (minst 2 år), meriterande är erfarenhet av Lag om offentlig upphandling (LOU)
• Har du erfarenhet av Sitecon är det starkt meriterande, även BYGGsamordnaren är en bra erfarenhet

Vi söker dig som har lätt att tänka logiskt och har sinne för affärer. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du gillar verkligen inköpsarbete och vill komma framåt. Vidare är det av stor vikt att du är driven, noggrann, serviceinriktad, initiativtagande och trivs med att arbeta i team. För att lyckas i din roll som inköpare är det också viktigt att du vill utvecklas, har framåtanda och har lätt att ta för dig.   

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid / Kontorstider / Start omgående - konsultuppdrag via Placera Personal 6 månader med goda möjligheter till direktanställning
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024