Senior inköpare till Axis Communications i Lund

Senior inköpare till Axis Communications i Lund

Arbetsbeskrivning

Ta chansen att bli en del av ett bolag med en fantastisk kultur som ligger i framkant i sin bransch. Sök rollen redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN

I denna roll kommer du bli en del av ett team på 15 dedikerade kollegor inom RMA Supply- and Reverse Logistics. Detta team arbetar för att leverera produkter inom eftermarknaden till deras 16 externa partners runt om i världen. I rollen arbetar man både inom teamet och tvärfunktionellt med hela Axis leveranskedja, med den övergripande visionen att upprätthålla en smartare, säkrare och mer hållbar värld.

Som Senior Purchaser kommer ditt huvudansvar vara att balansera lager och säkerställa produkttillgängligheten hos Axis partners. Du kommer att ansvara för inköp och lagerhantering av reserv- och reparationsdelar.

Förutom operativt inköp innebär rollen även att arbeta med kontinuerliga förbättringar. Du kommer att initiera och driva aktiviteter för att förbättra Axis processer och samarbeten, både internt och externt, med fokus på såväl kortsiktiga som långsiktiga mål.

Du erbjuds
- En fot in på ett spännande bolag där du får vara med och forma hur företaget ska jobba framåt
- Ett initialt konsultuppdrag på 6 månader. Om alla parter är nöjda finns chans till överrekrytering efter denna tid.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sätta strategi tillsammans med planeringsteamet för att säkerställa tillgänglighet av alla delar från NPI-fasen till "end of support".
* Sätta och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa tillgänglighet
* Vara en nyckelspelare i forum för ny produktintroduktion
* Planera och hantera inköpsordrar för kompontenter och delar
* Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och vidta åtgärder för att upprätthålla balans
* Delta i och leda projekt relaterade till din roll


VI SÖKER DIG SOM
- Har en Master- eller Kandidatexamen inom relevant område
- Har gedigen erfarenhet av liknande roll inom inköp, logistik eller supply chain
- Har erfarenhet av ERP-system
- Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska
- Har god systemvana och kan lätt sätta sig in i nya
Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av statistisk analys
- Har erfarenhet av teknikbranschen
- Har mycket bra erfarenhet av excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Stabil
- Optimistisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2024
  • Ansök senast: 16 augusti 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024