Senior inköpare till vår konsultverksamhet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Drivs du av att effektivisera processer, förhandla fram hållbara avtal och bygga långvariga leverantörsrelationer? Sitter du kanske på en roll som inköpare idag och är intresserad av nya utmaningar till hösten? Då borde du läsa vidare.

Om företaget

KFX är en HR-partner inom bemanning, rekrytering, entreprenad och karriärvägledning där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. Våra kunder efterfrågar regelbundet kvalificerade konsulter och stöd i sina rekryteringar. För kommande bemanningsuppdrag söker vi nu seniora inköpare som vill som bidra med sin kompetens och personlighet ute hos våra kunder. Som konsult hos KFX kan du räkna med marknadsmässig lön och förmåner samtidigt som du får möjlighet att lära dig nya arbetsuppgifter och ta dig an nya utmaningar ute hos våra kunder.

Arbetsuppgifter

Vem är du? Vi tror att du tidigare har haft roller så som projektinköpare, operativ inköpare eller strategisk inköpare och är redo för att ta med dig din samlade kompetens för att arbeta med långsiktiga processer på en ny arbetsplats. Arbetsuppgifterna skiljer sig åt beroende på uppdrag, men kan innefatta:

• Löpande inköps- och avropsarbete
• Genomföra upphandlingar
• Driva utvecklingen av inköpsstrategier
• Driva och delta vid förhandlingar, kostnadsoptimering
• Leverantörsbedömningar och utvärderingar
• Effektivisera inköpsprocesser och rutiner
• Inköpsprognoser
• Kvalitétssäkring och leveransbevakning
• Upprätta tidsplaner
• Försörjningsplanering


Kvalifikationer

Vi tror på att rätt person på rätt plats är den viktigaste faktorn för att skapa ett gott samarbete. Därför väger vi in en stor del av dina personliga egenskaper i vår bedömning. Att du är bra på att samarbeta både internt och externt ser vi som en självklarhet. Vidare behöver du vara noggrann, ha ett tydligt strategiskt tänkande och vara duktig på att driva processer, ta initiativ och prioritera. Du får gärna ha erfarenhet av flera olika affärssystem och vara riktigt kunnig i Officepaketet. Ett krav är att du har någon form av vidareutbildning inom inköp och har förmåga att omsätta teori till praktik.

Övrigt

Låter det intressant? Ansök genom att skicka in ditt CV med tillhörande personligt brev där du berättar om din erfarenhet, men även inom vilket område du vill fortsätta utvecklas och vad som driver just dig till att engagera dig i ditt arbete. På grund av att vi är inne i semesterperioder har vi inte möjlighet att svara på eventuella frågor via telefon, men tar dem gärna vid en eventuell intervju. Vi ser fram emot att lära känna dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Väst AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 juni 2015

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024