OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en senior inköpare som kan gå in som konsult i ett spännande uppdrag till vår kund i Västerås. Dina arbetsuppgifter består av följande:
- Köpa in material enligt specifika tekniska krav, pris, leveranstid och avtalsvillkor
- Se till att inköpsprocessen följer företagets riktlinjer och procedurer
- Hitta nya leverantörer tillsammans med det relevanta teamet inom kategorihantering
- Bedöma nya leverantörer i samarbete med experter inom leverantörsutvärdering och teknik
- Köpa indirekt och direkt material baserat på inköpsorder
- Bekräfta order med kund
- Följa upp och bevaka ordererkännande från fabriker och leverantörer
- Informera kund om planerad leverans och bevaka eventuella förseningar
- Säkerställa att alla kostnader har mottagits inför fakturering från leverantörer
Krav
- Tidigare erfarenhet av operativt inköp
- Goda färdigheter i dataanvändning
- Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska
- Stark förmåga att planera, prioritera samt strukturera dina arbetsuppgifter
- Trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo med många beställningar och intressenter
- Meriterande med erfarenhet av affärssystemet SAP
Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-07-01
Slutdatum: 2024-12-31
Sista ansökningsdagen: 2024-06-21
Arbetsspråk: svenska och engelska
Distansarbete: 25%
Ort: Västerås
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.