Senior IT Infrastrukturtekniker

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Landshypotek bank söker nu en Senior IT Infrastrukturtekniker som vill arbeta i ett kompetent team och i en kul, utvecklande och omväxlande nyckelroll. Du, ihop med teamet, kommer att stötta organisationen med drift, förvaltning, avancerad felsökning och nyutveckling. Då vår Servicedesk hanterar support upp till 3-line så kommer dina arbetsuppgifter generellt vara av mer kvalificerad natur.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta IT-drift, förvaltningsplanering, systemuppgraderingar implementationer av nya system och lösningar, samt att driva mindre och större projekt. Du kommer att arbeta för att korta ledtider i ärenden som inte berörs av våra leverantörers SLA:er. Vidare kommer du att vara Landshypoteks speaking partner med tillhöranade kravställning mot leverantörer för att säkerställa att både krav och behov blir tydliga. Rollen innebär en stor portion eget ansvar och du trivs med att ta egna beslut samt driva dina aktiviteter i mål.




Vem är du?
Du är driven, ansvarstagande samt kommunikativ kring problem och lösningar  
Du arbetar bra både självständigt och i team inom ramen för våra projekt och vår förvaltningssituation  
Du är bra på att prioritera din tid och arbetsinsats i förhållande till dina arbetsuppgifter
Du trivs i en dynamisk miljö, är prestigelös och kavlar gärna upp ärmarna när det behövs


För att prestera väl i

rollen tror vi att du har +5 års erfarenhet kring nedanstående:




Bred teknisk kompetens kring IT-Infrastrukturdrift
Mycket god erfarenhet av Microsoft client / serverdrift
Mycket god erfarenhet av Microsoft AD
Förståelse för Certifikatshantering och krypterad kommunikation
Förståelse för nätverkskommunikation och brandväggsfunktionalitet


Meriterande

ITIL Service Management
IT Infrastrukturkonsultbakgrund
Applikationspaketering
Databasaccess och kontohantering
Patchning och säkerhetsuppdateringar
VMWare
Linux
SAP
Erfarenhet av Bank- och finanssektorn eller annan regelverksstyrd verksamhet

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett dynamiskt och utmanande arbete, utvecklande arbetsuppgifter med gott om utrymme för egna initiativ. Vi erbjuder dig även en öppen arbetsplats med många engagerade och kompetenta medarbetare.

Landshypotek Bank är en värderingsstyrd bank där vår kultur inte är något som sitter i väggarna utan lyser igenom i hur vi som anställda agerar varje dag. Våra i allra högsta grad levande värderingar är: kunddriv, handlingskraft, glädje och tillsammans, dessa eftersträvas av samtliga medarbetare i alla led.

Ansökan och Information
I denna rekrytering samarbetar Landshypotek bank med Aliby. För mer information kontakta:

Omar Burazerovic, 0728-897441 /

omar.burazerovic@aliby.se

*Observera att Landshypotek bank begär in utdrag ur belastningsregistret & UC på de slutkandidater som är aktuella i samtliga våra rekryteringsprocesser.




Om oss

Landshypotek Bank är en annorlunda bank med en stor uppgift där medarbetarna är avgörande för vår framgång. Landshypotek Bank utgörs av ca 200 engagerade medarbetare på 19 kontor som tillsammans bidrar till ett rikare liv i hela landet. Sedan 1836 har vi finansierat satsningar inom jord- och skogsbruk och för företagande på landsbygden. Idag erbjuder vi också bolån till husägare utanför storstäderna samt sparande för alla vars hjärtan klappar för en levande landsbygd. Skillnaden mellan vår bank och andra är att här kommer du märka och se effekterna av hur du bidrar till att vi når våra mål. Genom vår storlek har vi möjlighet att vara snabbfotade och ligga i framkant på marknaden vad gäller digitala lösningar och system.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aliby Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Postadress

Östra Hamngatan 16
Göteborg, 41109

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024