OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.Försäkringskassan har också ett regeringsuppdrag att erbjuda säker, statlig it-drift till andra myndigheter genom att samverka och ansluta dem till paketerade driftstjänster inom it-arbetsplats, Basinfrastruktur och Applikation. Denna annons riktar sig till dig som vill arbeta i detta uppdrag och vill bidra till vidareutveckling av verksamheten kring det.
Kundrelationer, Myndighetssamverkan, Tekniska lösningar och tjänster
Som Technical Account Manager (Tekniskt kundansvarig) arbetar du dagligen med de myndigheter som är anslutna till Föräkringskassans driftsjänster och du har mycket kundkontakt. Du ingår i kundteam som tillsammans ansvarar för relationen och samverkan på strategisk, taktisk och operativ nivå. Du ansvarar för de tekniska frågorna i kundteamet och förstår vad driftstjänsterna erbjuder och hur de fungerar. Du har förmågan att på kort tid sätta dig in i och ta dig an en ansluten myndighets behov och i dialog med myndigheten och med den levererande driftsverksamheten på Försäkringskassan, omsätta dessa behov till lösningsförslag. Du bidrar proaktivt till förbättringar i Försäkringskassans it-tjänster till anslutna myndigheter.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som:
• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har förmågan att sätta dig in i olika problemställningar, är lösningsfokuserad och ser till helheten
• har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten
• har arbetat som säljstöd eller i andra roller liknande Technical Account Manager inom teknisk it-infrastruktur
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du:
• har arbetat som lösningsarkitekt inom it-infrastruktur, datacenter eller motsvarande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall, Stockholm eller Östersund.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Nicklas Forsström, tel 010-1147618 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linnea Palmkvist, tel 010-113 10 46 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Marie Nordenfjäll, Saco-S Amelie Johansson och Seko. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12 februari 2023. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. I den här rekryteringen tar vi inte emot personligt brev. Du kommer i stället att få möjlighet att besvara urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.