Senior IT-tekniker till InfoCare đŸ’»đŸ˜

Arbetsbeskrivning

InfoCare Ă€r den betrodda partnern av IT-tjĂ€nster som levererat vĂ€rde till sina Nordiska kunder sedan 1987. Deras 1200+ medarbetare har den lokala kunskap, erfarenhet och “knowhow” som krĂ€vs för att stötta deras kunder i anvĂ€ndandet av sin teknologi, och löser över 400 000 serviceĂ€renden varje Ă„r. De levererar Ă€ven onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjĂ€nster till företag runt om i hela Sverige. InfoCare erbjuder konsulttjĂ€nster inom IT för kort- och lĂ„ngtidsuppdrag och Ă€r just nu pĂ„ jakt efter en Senior IT-tekniker till ett specifikt uppdrag. InfoCare har som mĂ„l att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna med den bĂ€sta kundupplevelsen.

Detta Àr ett konsultuppdrag dÀr du blir anstÀlld av oss pÄ Wrknest men jobbar ute pÄ uppdrag hos InfoCare's kund under inledningsvis 6 mÄnader. Uppdraget har goda chanser till förlÀngning.

Dina framtida arbetsuppgifter
I denna roll kommer du vara en ledande person i det dagliga underhÄllet och utvecklingsarbetet pÄ IT. I din roll ingÄr att utveckla och förbÀttra den nÀra kontakten med kundens leverantörer. Du kommer vara en viktig del i kundens IT-resa dÀr det pÄgÄr mÄnga spÀnnande projekt. Du hjÀlper gladeligen till med konfiguration och utveckling av deras interna IT. Du ansvarar för att all IT fungerar som den ska i den nordiska koncernen, i det ingÄr att vid behov guida och handleda junior tekniker i anvÀndarsupport. Utöver detta Àr du gÀrna drivande i att fortsÀtta utvecklingen av IT-sÀkerhet i deras Microsoftbaserade miljö. Du ser vad som fattas eller behöver utvecklas i kundens miljö och kan i samrÄd med Head of Controlling & IT ta nödvÀndiga beslut.

I denna roll uppmuntras du bidra till en utveckling av kundens IT-miljö och kunden tar gÀrna del av dina idéer. Rollen som senior tekniker innebÀr att vara den som tar hand om de svÄra problemen som junior tekniker inte kan förvÀntas ÄtgÀrda och det ingÄr Àven viss anvÀndarsupport. Rollen innefattar ocksÄ att hÄlla kontakt med de mÄnga leverantörer och partners som tillkommer pÄ en IT-avdelning.

Du ingÄr i grupp om totalt 4 personer pÄ IT och rapporterar till Head of Controlling & IT. För att lyckas i rollen har du en god kÀnsla för service och en bred kompetens inom IT. Du trivs med teamkÀnslan och gillar att jobba bÄde sjÀlvstÀndigt och tillsammans med kollegor. Dessutom uppskattar du den sociala delen av leverantörskontakten.

Vi söker dig som har

- Ett utprÀglat systemintresse

- C:a 5-10 Ă„rs arbetslivserfarenhet av liknande roll

- God kÀnnedom inom Office-paketet, Azure, Intune, Sharepoint, Exchange, MS Defender-produkter, MFA hantering

- God förmÄga att uttrycka dig vÀl pÄ bÄde svenska och engelska, sÄvÀl muntligt som skriftligt

Vi ser det som meriterande

- Att ha relevant akademisk examen inom IT eller annan relevant inriktning Àr meriterande.

- Att ha erfarenhet av MS Security & Compliance, Defender for Cloud, MS Purview,

Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr initiativtagande, samarbetsvillig och social. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Juli 2023

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

AnstÀllningsform: Konsultuppdrag dÀr du blir anstÀlld av Wrknest under 6 mÄnader inledningsvis och jobbar ute hos InfoCareŽs kund.

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 mĂ„nader eller lĂ€ngre
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2023
  • Ansök senast: 24 oktober 2023

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024