OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, samt överrekrytering. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd.
Om företaget:
Telia Company verkar inom IT- och telekombranschen. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Avdelningen Telia ”IT avdelning som tjänst” söker nu medarbetare till sitt huvudkontor i centrala Stockholm, där du blir en del av ett team på 9 personer med god gemenskap.
Arbetsuppgifter:
I rollen som senior IT-tekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får du möjlighet att jobba med flera olika kunder, IT-miljöer och teknologier samtidigt. Arbetsuppgifterna består primärt av third line support inom tjänster såsom Office 365, Microsoft Azure, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac.
Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem, samt till viss del per telefon och mejl. Du tar ägandeskap för tilldelat ärende och ansvarar för att analysera och bedöma och fel avhjälpa ärendet från start till slut.
När du är bekväm i din roll finns även möjlighet att specialisera dig inom ett särskilt område. Som specialist kan du på så vis få möjlighet att jobba som IT-Konsult inom ditt område och fördjupa dig än mer inom det som just du brinner för.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
•Du har flera års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk eller som IT-konsult.
• Erfarenhet av att jobba med Windows Server och nätverk (installation, konfiguration, migreringar, drift, hantering och felsökning) samt kunskap inom Microsoft Azure och Microsoft Powershell
• Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA är meriterande men kan även erbjudas
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du som person är social och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är strukturerad och noggrann, och tar ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Som person är du lösningsorienterad och vill förstå kundens problem för att kunna erbjuda innovativa lösningar. Vidare är du engagerad och räds inte för att ta dig an ny teknik och nya utmaningar. Slutligen är du en lagspelare, och trivs i nära samarbete med dina kollegor.
Övrig information:
Start: Omgående.
Plats: Stockholm, Solna.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund