OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera IT-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största IT-avdelningar.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som verksamhetsutvecklare inom Verksamhetsområde IT-Produktion, enheten Kundhantering, bidrar du till att skapa en så effektiv verksamhet som möjligt. Detta bland annat genom olika typer av stödjande system (IT, information, kompetens, kultur, arbetssätt).
Du ingår i ett kundteam som tillsammans ansvarar för relationen med en ansluten myndighet på strategisk, taktisk och operativ nivå. Du har förmågan att på kort tid sätta dig in i och ta dig an uppdrag inom olika ansvarsområden samtidigt som du arbetar med strategiska frågor på ledningsnivå, prioriterar och rekommenderar beslut. I tjänsten ingår att följa upp och utvärdera kvalitet i leveranser till anslutna myndigheter. Samverkan och samarbete är din vardag för att upprätthålla goda relationer. Du bidrar proaktivt till förbättringar i Försäkringskassans it-tjänster till anslutna myndigheter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet inom IT-området eller motsvarande erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har ledaregenskaper, är ansvarstagande och har god samverkansförmåga
• har en grundläggande positiv inställning, är fokuserad och kan hantera flera olika frågor samtidigt
• har god samarbetsförmåga, arbetar aktivt för ett samarbetsorienterat klimat och har ett utåtriktat arbetssätt
• är professionell, har en stark drivkraft och ett stort engagemang
• har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du
• har kunskap och förståelse för målstyrning samt tids- och resursplanering
• har förmågan att sätta dig in i olika problemställningar, är lösningsfokuserad och ser till helheten
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan tillämpar i vissa fall provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställningen. Placeringsort: Sundsvall, men med möjlighet att arbeta från andra orter.
Kontaktpersoner
Chef: Helena Hörnfeldt tfn 010-114 77 02 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Carolina Nordenberg 010–112 67 45 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Sven-Bertil Westberg, för Saco-S: Ann Wiström och för Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14/6. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Vi avstår erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.