Senior KAM

Arbetsbeskrivning

Vi på Smartab är stolta över våra goda kundrelationer och avtal och ser en stor potential i att utveckla vår KAM-strategi vidare. Nu söker vi dig som vill leda det arbetet framåt! Vi rekryterar därför en ny nyckelroll hos oss som Senior KAM!
Om tjänsten
Även om rollen är ny så har vi på Smartab arbetat med storkunder under alla år, men nu behöver vi dig som ser över helheten och bygger strukturer och strategi.
Som Senior KAM rapporterar du till vår försäljningschef, men rollen är väldigt självständig och vi förväntar oss att det är du som driver planering, budgetering, uppföljning och rapportering för ditt område. Du kommer att ingå i vår KA-avdelning där visst operativt stöd kommer att finnas.
Ditt viktigaste fokus är naturligtvis våra storkunder där du hanterar hela processen från prospektering till kundvård. Kontakten med kunderna tar upp en stor del av din arbetstid.
Arbetet innebär stor kontakt med funktionerna på vårt huvudkontor i Uppsala och självklart även med våra säljare runt om i landet som i de flesta fall jobbar nära storkunderna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Definiera, planera och genomföra företagets KAM-strategi
Driva förhandlingar från A till Ö
Utveckla och underhålla befintliga affärsrelationer
Identifiera och bearbeta nya affärsrelationer
Säkra avtal och driva merförsäljning
Implementera avtal på ett effektivt sätt
Utveckla affären tillsammans med kunderna
Driva, leda och involvera interna resurser och kompetenser i KAM-arbetet

Dina kontaktytor kommer att vara väldigt varierande och under en arbetsdag kan du ha kontakt med såväl en verkstadchef som en inköps- eller miljöavdelning.
Eftersom det här är en ny roll hos oss kommer det finnas goda möjligheter att påverka utformningen av tjänsten baserat på dina tidigare erfarenheter.
Om dig
Du har minst 5 års erfarenhet som KAM eller liknande och är en van förhandlare. B-körkort och god systemvana är ett krav. Har du arbetat med kemikalier eller mot miljöavdelningar tidigare ser vi det som ett plus. God engelska är ett krav för tjänsten då all kontakt med Autosmart sker på engelska.
Som person är du målmedveten, analytisk och motiveras av att stänga affärer. Du är strukturerad och har en god förmåga att organisera och dokumentera ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga som kommer till användning såväl externt som internt. Vi förväntar oss att du arbetar värdebaserat och kan sälja våra produkter på rätt sätt. Du är van att arbeta självständigt och driver ditt eget arbete framåt.
Arbetet kommer att innebära en hel del resor över landet och vi ser därför att du bor kommunikationsnära.
Annat viktigt att veta
Vårt huvudkontor finns i Uppsala men vi är öppna för att du kan vara placerad någon annanstans i landet.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se, vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund på 070-777 23 73 eller rekryteringskonsult Anna Nord på 073-981 64 14.
Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Varmt välkommen till oss på Smartab!


Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024