OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta nästa kliv i din inköpskarriär och nu vill axla rollen som senior kategoriinköpare på Bilfinger i Stenungsund? Företaget befinner sig i en förändringsprocess vilket innebär att dina påverkansmöjligheter är goda. Har du rätt driv och ambition för att ta nästa steg är det dig vi söker, välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Ditt arbete som Kategoriinköpare innebär mycket strategiskt arbete då du kommer arbeta med företagets produktfolio rörande material, utrustning, verktyg och reservdelar. Det innebär att du i stort har ansvar för allt material som behöver köpas in. Du kommer att lägga ordrar, skriva nya avtal, ha kontakt med leverantörer och interna stakeholders rörande upphandling och prisdiskussion. Det är viktigt att du har förståelse för hela inköpsprocessen samt verksamhetens behov och så att du kan föra inköpen framåt. Rollen innefattar en hel del kontaktytor därför är det viktigt att du känner dig bekväm i det sociala rummet, värnar om relationer och har en god prioriteringsförmåga.
För att trivas i rollen ser vi att du kommer från en bred strategisk inköpsbakgrund ihop med att du känner till den svenska konkurranslagstiftningen. Det viktigaste är dock att du kan agera självgående och har ett inre driv till att utvecklas och ta nya kliv i din roll.
Tjänsten är ett konsultuppdrag och innebär att du blir anställd av oss på Academic Work och sedan arbetar ute hos Bilfinger Nordics som konsult. Läs mer om Bilfinger Nordics här och kika in hur de presenterar sig själva nedan.
Du erbjuds
* Ett arbete i en stor och global organisation
* Att få ta plats i ett glatt och kompetent team
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Fatta strategiska beslut för att förbättra verksamheten
- Effektivisera inköpsverktyg
- Upphandling
- Prispressa och konkuranssutsätta leverantörer
- Hitta nya leverantörer
- Leverantörsmöten
- Styra verksamheten - vilka leverantörer ni ska arbeta med
- Stödja verksamheten
- Arbeta dagligen i affärssystem
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en bred strategisk inköpsroll
- Har en relevant eftergymnasial utbildning
- Är familjär med rådande lagstiftning i Sverige
- God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då det behövs i arbetet
Meriterande är om du:
* Har kunskaper i SAP
* Kan förstå norska
Som person ser vi att du är:
* Strukturerad
* Självgående
* Problemlösare
Övrig information
* Start: Maj.
* Omfattning: Heltid. Anställningen startar med 6 månader, viss möjlighet till förlängning finns.
* Placering: Gesällgatan 5 i Stenungsund.
* Vi använder oss av rekryteringstester i den här rekryteringsprocessen som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. I det första urvalet kommer du att bli kontaktad av en rekryterare och få dessa tester skickat till din mejl.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231