OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Compodium grundades 1997 och vårt uppdrag är att leverera tillförlitliga lösningar för effektivt online-samarbete till organisationer, företag och regeringar. Detta inkluderar Compodiums flaggskeppsprodukt, Vidicue - en säker, krypterad och autentiserad videokonferensplattform, samt global videoproduktion och streamingtjänster. Huvudkontoret ligger i Sverige, med global verksamhet i Storbritannien, USA, Nederländerna, Grekland, Förenade Arabemiraten och Sydafrika.
Compodium tillhandahåller tillförlitliga och säkra enhetliga kommunikationslösningar för som hjälper företag och statliga organisationer att säkerställa effektivt samarbete och högre produktivitet. Genom att erbjuda förstklassig kundservice och dra nytta av mer än tjugo års erfarenhet hjälper Compodium sina kunder - som inkluderar några av de största sjukvårds-, teknik-, offentliga och finansiella organisationerna - att skapa en möteskultur som överensstämmer med både människor och miljö. Compodium erbjuder support dygnet runt, med flera supportcenter globalt och teknisk support på nio språk.
Om jobbet
I rollen som senior Key Account Manager drivs du av att utveckla befintliga kunder och är skicklig på att bygga relationer. Genom att skapa engagemang och samtidigt vara lyhörd säkerställer du hög kundnöjdhet och lojalitet. Befattningen rapporterar till Sales Manager – och det är möjligt att utgå varifrån som helst i Sverige.
Ansvarsområde
Skapa affärsdrivna strategier för att din kundportfölj skall växa genom samarbeten med nyckelpersoner hos kunden.
Sälja in lösningen till kunder där du arbetar med hela säljcykeln från första möte till att stänga affären.
Kontinuerligt jobba med att utveckla befintliga kunder i vår säkra kommunikationsplattform.
Arbeta affärsmässigt tillsammans med Sales Manager, övriga Key Account Managers, Customer Success Manager och Channel Account Manager.
Fånga upp och kommunicera förbättringsområden och kundönskemål om nya funktioner och tjänster till produktgruppen och utvecklingsteamet.
Vara en viktig pusselbit för att säkerställa långa kundrelationer.
Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet från att arbeta med B2B i ett SaaS-bolag. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er, är kundorienterad och lyhörd. Du är van att arbeta i CRM-system och du ser nyttan av systemet såväl för teamets som din egen skull. Du är social, orädd och van vid att ha kontakt med nyckelpersoner på stora företag. Du är en skicklig kommunikatör som med lätthet kommunicerar både på svenska och engelska och har lätt att skapa förtroende. Det är naturligt för dig att ta ansvar och samtidigt är du inte rädd för att ta egna initiativ där du ser möjligheter och skapar engagemang. Vidare har du en positiv utstrålning och gillar att jobba i team för att uppnå gemensamma resultatmål.
Du erbjuds en mycket viktig roll där du får möjlighet att bidra till den fortsatt utvecklingen i ett expansivt och kreativt företag. Vi står inför en framtida börsnotering och agerar på den internationella arenan. Marknaden för säker, digital kommunikation är mycket stor – möjligheterna är många och du kommer i denna roll bidra både till en säkrare digital värld men även en resefriare vardag och en mer hållbar framtid.
Vi är ett företag som värdesätter personalen högst och vill ge våra medarbetare möjlighet att utvecklas. Hos oss är individerna viktigast och att ha en bra balans mellan arbete och fritid är något vi eftersträvar. Vi har många trevliga (för det mesta) digitala träffar och försöker ses ett par gånger per år för att skapa värde även med fysiska möten.
Kontaktpersoner
Anders Brunnström, Sales Manager
anders.brunnstrom@compodium.com
Hanna Wikman Sannelind, HR Manager
hanna.wikman@compodium.com
Compodium arbetar för en jämställd arbetsplats och välkomnar alla med rätt kompetens att ansöka. Vi rekryterar löpande, vänta inte med din ansökan. Vi hanterar all rekrytering själva och undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt och erbjudanden från bemanning-och rekryteringsföretag.