OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Att jobba som kommunikatör hos oss på Bostadsbolaget är ett mångsidigt, självständigt och roligt arbete. Du jobbar i nära samarbete med kollegorna på marknads- och kommunikationsavdelningen samtidigt som du rör dig i hela vår verksamhet och har kontakt med kollegor från olika yrkesgrupper, avdelningar och områden.
Vi söker en senior kommunikatör som är självgående och har vana att driva kommunikationsprojekt. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram och arbeta med kommunikationsplaner och aktivitetsplaner samt att fungera som rådgivare och stöd i förändringsprojekt i organisationen. Andra områden som ingår är marknads- och kommunikationsaktiviteter för att stärka varumärket och vår position i vissa frågor. Du kommer också att arbeta med att skapa innehåll till sociala medier, delta i planering och genomförande av events och mässor samt marknadsföra nya bostäder.
Du kommer att arbeta med allt från mobilitets- och hållbarhetskommunikation och vara ett stöd i löpande kommunikationsprojekt till att hålla i hyresgästaktiviteter i samband med vårt 80-årsjubileum.
Du tillhör vår marknads- och kommunikationsavdelning som förutom dig består av nio kollegor som jobbar med kommunikation, marknadsföring, webb och kommunikation lokalt på våra distrikt. Vi utgår från vårt huvudkontor på Storgatan i centrala Göteborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom kommunikation eller motsvarande. Du ska ha flera års arbetslivserfarenhet av kommunikationsarbete, gärna erfarenhet från reklam/PR-byråsidan. Det är också meriterande om du har teoretisk kunskap inom hållbarhetsområdet samt arbetat i program som WordPress och Apsis. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Självklart är du van vid det digitala kommunikationslandskapet och hänger med i den tekniska utvecklingen.
Som person har du lätt för att skapa relationer och trivs i interaktion med andra människor. Du är kreativ, bra på att ta initiativ och ta dig an nya utmaningar. Du gillar att få saker att hända samtidigt som du inte tummar på leverans och deadlines. Såklart har du god känsla för vikten av kommunikation och relationsskapande samarbeten och känner delaktighet i den målbild vi har att skapa goda och långsiktiga relationer med våra hyresgäster.
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer.
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.