OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Tekniska verken är ett regionalt kommunägt energiföretag som är del av cirka 210 000 privat- och företagskunders vardag. Tekniska verken-koncernen bygger världens mest resurseffektiva region genom att erbjuda smarta och effektiva lösningar som förenklar kundens vardag. Tillsammans med sina kunder tar de hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Koncernen erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar, elhandel och laddlösningar. Linköping, Katrineholm och Mjölby är koncernens huvudmarknader, men de har kunder över hela Sverige. Tekniska verken hade 2021 cirka 1 000 anställda och en omsättning på drygt 6 miljarder. Koncernen har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av kärnvärdena drivande, positiva och trovärdiga.
Läs mer på tekniskaverken.se
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Genom att vara en av koncernens kommunikationsexperter levererar du strategiskt och operativt kommunikationsstöd av högsta möjliga kvalitet. I denna roll är du en del av Marknadskommunikationsavdelningen som ansvarar för att genom kommunikation, utifrån kundens bästa, stötta affären, stärka varumärket och bidra till att vi når vår vision tillsammans med våra kunder.
Du är en erfaren internkommunikatör som brinner för kommunikation, har förmågan att få med sig folk i förändring, gillar att kläcka idéer och genomföra idé till färdigt projekt.
I arbetet ingår att: · driva och vara del av det koncernövergripande internkommunikationsarbetet · fånga upp aktuella ämnen och jobba proaktivt med internkommunikativa frågor · ansvara för att innehållet på interna kommunikationsplattformar, bland annat koncernens intranät och Workplace, är aktuellt och relevant · utveckla och ansvara för utvecklingen av de interna kommunikationsplattformarna · driva och delta i olika typer av projekt med behov av förändringskommunikation · vara ett stöd och bollplank i kommunikationsfrågor, där du ska kunna gå från det korta snabba till det långsiktiga och strategiska · ansvara för avdelningens kriskommunikationsarbete · producera content till interna och externa kanaler · samarbeta med koncernens affärsområden och stabsfunktioner gällande internkommunikation och också arbetsgivarvarumärket, främst tillsammans med HR
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter, samt på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team, men det finns några specifika kompetenser som vi bedömer nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen. Dessa är: - Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom kommunikation - 7-10 års arbetslivserfarenhet inom kommunikation, med fokus på internkommunikation, employer branding och digital kommunikation på operativ, taktisk och strategisk nivå - Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift och förmågan att kunna anpassa budskap utifrån syfte, målgrupp och kanal. - God vana att koordinera eller projektleda kommunikationsuppdrag, samt att genomföra dem - Goda kunskaper i Microsoft 365, SharePoint och Adobe-programmen. - Körkort B Vi ser att du som söker är en engagerad och driven person som drivs av att arbeta brett, har en förmåga att se helheten i projekten och trivs med att arbeta kundfokuserat. Du har en erfarenhet som speglar sig i det du gör och du delar med dig av den kunskap du besitter till kollegorna omkring dig i arbetsgruppen. Du tycker om att ta initiativ och kommer gärna med nya idéer, vidare är du även en person som är analytisk och strukturerad i kombination med en målmedvetenhet och positiv inställning. Att kunna samarbeta och skapa relationer med såväl kollegor, kunder och koncernen i stort är även det framgångsfaktorer för just denna tjänst
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Michaela Lindstén och nås på 0704-10 63 90 eller på michaela.lindsten@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84