OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en senior kommunikatör och vill vara med i vårt arbete med att kommunicera en helt ny verksamhet på Kammarkollegiet? Har du relevant erfarenhet och kompetens? I så fall är vi mycket intresserade av dig! Hos oss får du möjlighet att utveckla dig själv och din kompetens genom att jobba i prestigelösa och hållbara team och med stort eget ansvar.
Som kommunikatör på Kammarkollegiet arbetar du tillsammans med elva engagerade kollegor på kommunikationsavdelningen, som tillsammans stöttar myndighetens nio avdelningar. I den här rollen arbetar du till 100 procent med Den offentliga omställningsorganisationen vars uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten startade den 1 oktober 2022.
Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att du leder och håller samman avdelningens strategiska och operativa kommunikationsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta verksamheten i att på bästa sätt kommunicera med målgrupperna arbetstagare utan kollektivavtal, omställningsorganisationer och andra intressenter. I det arbetet krävs att du har ett kreativt och strategiskt arbetssätt och att du lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom. I rollen ingår bland annat att:
• ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner, sätta budskap, mål och effekter för arbetet utifrån Den offentliga omställningsorganisationens övergripande kommunikationsstrategi.
• tillsammans med faktaansvariga i verksamheten ansvara för webbplatsen nysteget.se
• producera nyhetsbrev.
• vara ett stöd och rådgivare inom kommunikation till chefer och kollegor - i den här rollen deltar du i avdelningens ledningsgrupp.
• beställa och samordna arbete med byråer.
• följa upp kommunikation.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som uppfyller följande krav för tjänsten:
• har en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig samt minst fem års aktuell och relevant erfarenhet av kommunikationsarbete på en central kommunikationsavdelning.
• är en van skribent och har erfarenhet av att arbeta med Adobes programvaror och digitala kanaler.
• har minst tre års erfarenhet av att arbeta med både operativ som strategisk planering och har erfarenhet av att leda och genomföra större kommunikationsinsatser.
• behärskar att uttrycka dig på engelska i såväl tal som skrift.
Meriterande är erfarenhet av att:
• upphandla externa leverantörer i enlighet med LOU samt de tillgänglighetskrav som ställs på myndigheter
• arbeta som webbansvarig
Personliga egenskaper
Rollen som kommunikatör innebär att du arbetar både självständigt och i team och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda.
Vi kommer fästa mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringen är på Kammarkollegiets kontor i Karolinen, Våxnäsgatan 10, Karlstad. Resor i tjänsten förekommer.
Inom Kammarkollegiet finns möjlighet att arbeta på distans i den mån verksamheten tillåter det.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 23 oktober 2022.
Kontaktpersoner
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Johanna Olofsson, Kommunikationschef, telefon 08-700 06 91
Fackliga ombud:
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Lisa Ericson, ST, telefon 08-700 06 40
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
http://www.kammarkollegiet.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26