Senior konsult inom reskontra

Arbetsbeskrivning

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se


Vi på Azets erbjuder dig en utvecklande roll inom redovisningsområdet. Hos oss blir du en del av ett gäng med stor teamspirit och får en engagerad chef. Här kommer du att ansvara för egna kunder där du är den som säkerställer kundens belåtenhet genom att arbeta utifrån Azets värderingar, med våra processer rutiner och IT-system som verktyg. Vi är stolta över att kunna leverera högkvalitativ redovisningsassistans och löne-outsourcing till våra kunder inom olika branscher och storlek. Många av våra kunder har behov av stöd med redovisningen och det är här du kommer in. Du kommer antingen att fungera som förstärkning av kundens existerande redovisningsverksamhet eller blir kundens egen redovisningsbyrå.  

Vi är ett modernt och etablerat outsourcingbolag som värnar om balans inom arbetslivet för våra medarbetare. Vi har en stor arbetsbörda i perioder och det är något som du uppskattar, men det finns även tid för återhämtning mellan hektiska perioder. Vi har förstått värdet av en mer flexibel arbetssituation delvis p.g.a pandemin och har infört vad vi kallar smarter working, vilket innebär att man är på kontoret 60% och arbetar hemifrån 40%. På Azets ser vi till att du får en bra arbetsmiljö i hemmet såväl som på kontoret.  

I din arbetsroll kommer du att få stora utvecklingsmöjligheter genom att möta många olika kunder som alla kan ha olika behov. Vårt mål är att kontinuerligt förbättra och utveckla vår tjänst att ge den bästa möjliga servicen och kompetensen inom redovisningsområdet till våra kunder. Vi strävar efter att ständigt bygga ut vår verksamhet med fler konsulter och för dig som har rätt kompetens, personlighet och ambition finns det möjligheter att få en ledande roll hos oss. Mer specifikt handlar dina arbetsuppgifter om dels att stötta det löpande HR-arbetet och dels om att hantera expats, framtagande av anställningsavtal, arbetsrättsliga frågor, pensionsfrågor, personalhandböcker, lönekartläggning för att nämna en del. Du kommer att självständigt driva dina uppdrag och ser naturligtvis alltid nya affärsmöjligheter när de dyker upp.  

I ditt arbete rapporterar du till in närmaste chef och ni har ett nära samarbete med hela organisationen med målsättningen att utveckla våra redovisningstjänster och ge stöd till våra kunder.  

Vi vill att:  

Du skall vara en redovisningsekonom med minst fem års arbetslivserfarenhet inom följande områden:  

Reskontra  
Bokslutsarbete och månadsbokslut  
Granskning av reskontra och bokslut  
Kundrelationer  
Förändringsarbete  

Vi vill även att du skall ha följande egenskaper och erfarenheter:  
Du talar och skriver engelska flytande.  
Du har goda kunskaper i Excel och kan använda dess olika funktioner såsom att skapa pivottabeller och ha kunskap inom affärssystem.  
Du har arbetat med nearshoring och kundrelationer inom outsourcing.  
Du har god förmåga i att arbeta mot deadlines och att nå dessa. Du kan även planera din tid.  
Du skall ha god kommunikativ förmåga och klara av samarbete med både medarbetare och kunder, med målsättningen att skapa goda resultat för samtliga parter.  
Du skall vara engagerad  i ditt arbete som du utför lösnings och målorienterat med en tydlig resultatfokus.  
Det är viktigt att du är tydlig och på ett tryggt och säkert sätt kan kommunicera information både internt och externt.  
Du har god förmåga att effektivisera och utveckla processer.  
Du är nyfiken och försöker ständigt att utveckla och förbättra processer.  
Du har förmåga att integrera olika system.  

Arbetet är förlagt till Solna Business Park i Solna. Tjänsten är 100%. Resor kan förekomma, främst i närområdet.   

Tjänsten innebär 25 dagars semester och vi tillämpar flextid. Vi erbjuder massage och friskvårdsbidrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024