OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar inom elbranschen samt är ansvarig för att säkerställa att elöverföringssystemet är tryggt, hållbart och ekonomiskt fördelaktigt. Kunden organiserar alla sina investeringsprojekt i olika program. För närvarande finns det 9 program där projektledarna ansvarar för att leda projekten inom varje program. Ibland behöver dessa projektledare hjälp från erfaren personal för att hantera kontraktsrelaterade entreprenadfrågor och därmed behöver vår kund en resurskonsult.
Uppdraget består av att arbeta inom något av kundens program och projekt. Det innebär att ge stöd åt projektledare och programledning när det gäller affärsmässiga och kontraktuella frågor. Dessutom omfattar uppdraget att hjälpa till med att följa upp kontraktskrav och hantera förändringar, samt att hantera relationer med entreprenörer, projektörer och leverantörer.
Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att vara en del av teamet som ansvarar för förvaltningen av kontrakt. Det är en funktion som samordnas av en Teamledare. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att inom programmet:
- Ge support till projektledare och programledning när det gäller affärsmässiga och kontraktsrelaterade frågor
- Underlätta processer för att följa upp kontraktskrav och hantera förändringar inom entreprenad och projektering
- Ge stöd i relationer med entreprenörer och leverantörer
Vanligtvis kommer arbetet att utföras inom olika projekt och uppdragsgivare kan vara personer som ansvarar för projektet, har övergripande ansvar för projektet eller ansvarar för programmet. Om det finns behov av stöd eller arbete inom kundens andra verksamhetsområden kommer detta att koordineras av Teamledaren och denne blir då uppdragsgivaren. Resor kan ibland vara nödvändiga om det krävs stöd vid en specifik träff med en entreprenör eller leverantör.
Krav
- En examen från högskola eller universitet inom juridik, ekonomi eller ingenjörsvetenskap, eller åtminstone 10 års arbetslivserfarenhet inom motsvarande område
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med projekt och följa projektmetodik
- Minst 10 års erfarenhet av att hantera entreprenadfrågor och sköta kontraktsförvaltning inom anläggnings-, infrastruktur- eller elbranschen
- Behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att både vara entreprenör och beställare
- Haft en ledande position inom projektverksamhet med stora infrastrukturprojekt
- Omfattande erfarenhet av att arbeta med de allmänna bestämmelserna i FIDIC
- Konsulten har erfarenhet av att hantera entreprenadfrågor och kontraktsförvaltning inom samverkansentreprenader
- Vid intervjun kommer konsultens personlighet och förmåga att samarbeta bedömas, vilket kommer vara en viktig faktor i utvärderingen
Egenskaper
- Förmåga att samarbeta väl och ta initiativ
- Använda ett coachande tillvägagångssätt gentemot de projektledare du stödjer
- Flexibel och anpassningsbar till arbetsbelastningen
- Ödmjuk och skapar lätt förtroende
Uppdraget förväntas ha en beläggning på mellan 50 och 75 procent under hela tiden det pågår. Den angivna omfattningen ska betraktas som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan vara mer eller mindre än vad som anges här.
Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-01-01
Slutdatum: 2024-12-31. Möjlighet till två års förlängning
Sista ansökningsdagen :2023-10-23
Ort: Sundbyberg. Hybridarbete enligt överenskommelse med kunden
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.