OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven ekonomiassistent inom kundreskontra för kunds räkning till ett logistikföretag i city. Som ekonomiassistent kommer du att få ta stort ansvar och arbeta specialiserat inom kundreskontra och som inkassohandläggare. Tjänsten är tillsvidare, inleds som konsultuppdrag på 6 månader och sedan rekrytering. Hybrid lösning.
Arbetsuppgifter
• Kundreskontra
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder
• Mailsupport och telefon
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 4-5 års erfarenhet som ekonomiassistent med en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Du ska ha erfarenhet av inkasso samt arbetat i stora flöden. Som person är du självgående, ansvarsfull, kommunikativ och stresstålig. Vidare har du en förmåga att planera i ditt arbete och kan arbeta effektivt samt hålla uppsatta mål och deadlines.
Det är meriterande om du har arbetat i Netsuit. Du är flytande i engelska i både tal och skrift.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan med ett CV på Engelska så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: kundink1122
Frågor besvaras via mail av:
helena.larsson@academicresource.se
De kandidater som går vidare i processen kommer en bakgrundskontroll samt UC göras på.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90