OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Retursystem rekryterar: Senior Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap i hjärtat
Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.
Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.
Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudkontoret ligger i Stockholm. Våra produktions- och logistikanläggningar ligger i...
Läs mer på https://hpr.to/j21835
Vill du vara med och skriva ny historia i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi? Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och teamets leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för planering, kundservice och logistik? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som Senior Kundservicemedarbetare på Svenska Retursystem.
I nybyggda lokaler i Västerås kommer Svenska Retursystem nu att bygga upp ett eget Customer
Service & Planning Center med ca 15 medarbetare, som har ansvaret för taktisk och operativ planering, kundservice, saldokontroll.
Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund för hela organisationen. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor får ansvar att forma hur ni löser uppdraget och hur ni når dina och hela gruppens resultat och måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag och använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare.
Vi kommer rekrytera flera Seniora Kundservicemedarbetare så tveka inte att skicka in din ansökan snarast.
Du kommer få arbeta med:
• First line kundsupport för logistikfrågor
• Avtalsupplägg med nya kunder
• Kundadministration och utbildning
• Administration av prislistor, valutasäkring
• Förmedla kundinsikter vidare i organisationen
• Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter
För att lyckas i den här rollen:
• Gillar du att arbeta kundnära och i en hög operativ puls med allt vad innebär av daglig problemlösning, proaktivitet, flexibilitet och kunddialog
• Är du ödmjuk och vill ta ett helhetsansvar för hela leveransen inom kundservice
• Har du mycket hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt
• Är du noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö
• Är du lyhörd, prestigelös, har mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor
Formella krav:
• Minst 4 års erfarenhet av att arbeta i en first line kundservice, varav minst ett par år med ett uttalat ansvarsområde
• Goda kunskaper inom logistik, främst transport, order, planering
• Flera års erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete och Lean
• Goda IT-kunskaper i Excel, flera års erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, gärna Jeeves
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Kompetens och erfarenhet inom nationell och internationell transport, import och export, internationella inköp
• Ytterligare språkkunskaper, framförallt spanska, tyska
• Fördjupade kunskaper i IT-system Jeeves, Unifaun, ärendehantering
• Erfarenhet som super user av IT-system
• Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling
• Erfarenhet av roterande/cirkulära varuflöden (ex. processindustrin, poolingsystem, servicelogistik, reservdelslogistik m.m.)
• Erfarenhe...
Läs mer på https://hpr.to/j21835