OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Senior Lead Auditor med mångårig erfarenhet inom området kvalitet för ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkande sektor i Karlskoga. Uppdraget ska tillsättas omgående.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).
Om rollen
Som Senior Lead Auditor kommer du att vara delaktig i att planera, genomföra och följa upp leverantörsrevisioner. Du kommer att samarbeta med företagets Supplier Quality Manager avseende kvalitetsfrågor samt bistå i arbetet med att utveckla företagets leverantörer. I dina arbetsuppgifter ingår även att kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom samtliga av företagets olika varugrupper.
Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.
Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
Säkerställa implementationen av företagets inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
Delta i och skapa inköpsberedningar.
Erfarenhet och kompetens
För att lyckas i det här uppdraget krävs mångårig erfarenhet inom kvalitet, inköp och leverantörsutveckling. Vidare krävs relevant utbildning på högskole-/ universitetsnivå. Du har goda kunskaper inom auditering av olika typer av verksamheter som kan relateras till de varugrupper som idag hanteras av avdelning inköpskvalitet (mekanik, elektronik, system, verkanframdrivning, kemi samt icke metalliska komponenter). Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Erfarenhet av klassiska kvalitetsverktyg som exempelvis LEAN/ Six Sigma är meriterande.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.