OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.
Om tjänsten
Då en av våra kollegor i vårt löneteam går i pension, söker vi nu en ersättare.
Som Senior Löneadministratör kommer du att ingå i vår HR-avdelning och bli en del av vårt löneteam som idag består av två löneadministratörer. Biltema Sweden AB hanterar varje månad ca 2000 löner i vårt lönesystem Agda och vi söker nu ytterligare en kollega till teamet.
I rollen som Senior Löneadministratör stöttar du dagligen våra ledare i varuhusen i frågor som rör lön, försäkringar, GDPR, pension, arbetsrätt och avtalsrätt mm. Tillsammans med HR-chef och övriga kollegor inom HR och Lön effektiviserar och utvecklar du nya och befintliga arbetssätt.
Biltemas varuhus finns i hela landet och vår HR avdelning finns både i Göteborg och i Helsingborg.
Som Senior Löneadministratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen inom ditt ansvarsområde genom att du
administrerar, handlägger och följer upp utbetalningar av löner och förmåner
stöttar varuhuschefer och medarbetare i hela organisationen med frågor inom lön, avtalsrätt och arbetsrätt
hanterar ärenden hos Försäkringskassan, Skatteverket, AFA, Alecta/Collectum, Arbetsgivarintyg.nu etc.
diverse administration bland annat avtalshantering, arbetsgivarintyg, GDPR, arkivering etc.
Vi erbjuder dig
Ett spännande och utvecklande arbete inom ett expanderande företag där du ges möjligheter att påverka utformningen av processer, rutiner och arbetssätt. Vi har kollektivavtal för samtliga medarbetare och erbjuder friskvårdsbidrag. Du kommer att ingå i ett team med härliga och glada kollegor.
Placeringen för den här tjänsten är initialt i Biltemas varuhus i Sisjön men efter sommaren flyttar vi till Biltemas nya varuhus i Partille.
Om Dig
För att du ska trivas i den här tjänsten ser vi att du har en relevant utbildning inom Lön och att du har minst fem års erfarenhet av att självständigt ha arbetat med lönehantering i ett bolag med minst 300 löner.
Vi ser gärna att du är en erfaren användare av Agda PS och om du även har erfarenhet från TilTid så är det en merit.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och du är van att hantera rapporter och sammanställningar. Likaså har du en professionell framtoning, är serviceinriktad samt tycker om att arbeta i team och att samarbeta. Är du dessutom flexibel och prestigelös kommer du att trivas hos oss.
Då du kommer att hanterar många och varierade arbetsuppgifter behöver du vara van vid att arbeta strukturerat och vara noggrann samt kunna prioritera och följa upp ditt arbete.
Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Sista ansökningsdatum: 2021.02.14
Arbetsplats/placering: Göteborg, Sisjön/Partille
Anställningsform: Heltid, Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning
Lön: Individuell lönesättning
Frågor kring tjänsten: Gisela Fahlnaes, HR-Chef, gisela.fahlnaes@biltema.com
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida.
Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Torbjörnsdotter
+46 104901535