OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
En av Randstad Finance kunder och samarbetspartners har precis inlett en omfattande utvecklings- och digitaliseringsresa inom HR-området, där både systemstöd och arbetssätt ska genomlysas och utvecklas. Som en del i denna process har kunden sträckt ut en hand till oss och bett om konsultförstärkning för att ta in en av våra medarbetare som ska stötta i det löpande arbetet under projektets gång. Uppdraget är satt att vara i 1 år och kunden har därefter möjlighet att förlänga ytterligare ett år om behov kvarstår och vår medarbetare ömsesidigt önskar vara kvar. För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du ha minst 10 års yrkeserfarenhet som löneadminstratör samt tidigare arbetat inom statlig myndighet/lärosäte eller liknande komplex organisation (minst 2 000 anställda).
Arbetet du kommer göra innebär administration av löne- och personalärenden, att registrera och bearbeta löneunderlag samt upplägg och avslut av personal i lönesystemet, löneberäkningar, avstämningar och uppföljningar av lönearbetet, utfärdande av arbetsgivarintyg, registervård och arkivering, lönekontroller m.m.
Som nämnt är uppdragslängden 1 år och här finns möjlighet till ytterligare 1 års förlängning, med 6 månader i taget förutsatt att konsult och kund ömsesidigt önskar detta.
Och glöm inte att... Randstad är med sina 600 000 anställda i 40 länder världsledande inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi på Randstad Finance är en väletablerad aktör med ett av branschens största nätverk. Det kombinerat med dina kvalifikationer och framtida ambitioner, gör att vi hittar rätt tjänst för dig.
Som konsult hos oss får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden.
Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare.
I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest, som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du har inom ekonomi, för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
administration av löne- och personalärenden
registrera och bearbeta löneunderlag
upplägg och avslut av personal i lönesystemet
löneberäkningar
avstämningar och uppföljningar av lönearbetet
utfärdande av arbetsgivarintyg
registervård och arkivering
lönekontroller m.m.
Kvalifikationer
eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt utbildad gymnasieekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet
minst 10 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av löneadministration.
goda datorkunskaper i MS Office, främst Excel
erfarenhet av arbete från statlig myndighet/lärosäte eller liknande komplex organisation.
god utvecklad förmåga att på både svenska och engelska uttrycka sig i tal och skrift.
Erfarenhet
löneadministratör, lönespecialist, lön, löneadmin, lönespec.
Om företaget
Randstad är med sina 600 000 anställda i 40 länder världsledande inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi på Randstad Finance är en väletablerad aktör med ett av branschens största nätverk. Det kombinerat med dina kvalifikationer och framtida ambitioner, gör att vi hittar rätt tjänst för dig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044