OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du Senior Lönekonsult som vill komma till ett entreprenöriellt bolag med fin kultur? Då har vi en ny möjlighet för dig!
Start: 15:onde augusti
Anställningsform: Minst 6 månader med möjlighet till förlängning
Vår kund
Vår kund är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Genom deras konceptvarumärken möter de professionella kunder i hela Norden i de kanaler där de vill möta dem, oavsett om det är butik, utesälj, digitala kanaler eller service på plats.
Deras vision beskriver vad de vill åstadkomma på längre sikt. De nöjer sig inte med att vara en av de ledande i branschen, de ska vara oslagbara. För att uppnå detta så måste de möta och överträffa förväntningarna hos deras intressenter. För att göra bra saker för kunderna så behöver de ha engagerade och kunniga medarbetare. För att de ska bidra till ett hållbart samhälle - och också vara relevanta för kunder och medarbetare - så tas hållbarhetsfrågor på allvar.
Deras värdegrund vilar på tre pelare: engagemang, samarbete och kompetens.
Tillsammans är de ett team som anstränger sig för att göra ett bra jobb och strävar efter att utmanas, lära sig och tänka nytt.
Vi erbjuder dig
Vår kund erbjuder en långsiktig relation i ett entreprenöriellt bolag med fin kultur. Du erbjuds att arbeta brett och självständigt samtidigt som att ansluter till ett stjärnteam med laganda. Du kommer till en arbetsplats som präglas av lyhördhet, frihet och där du kommer få full användning av dina lönekunskaper.
Förmåner
- Du kommer sitta i nybyggda lokaler i Tyresö
- Hybridmodell för arbetet, vilket innebär att du delvis kan arbeta på distans
- Kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag
- Förmånliga rabatter på deras butikssortiment
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Säkerställa bolagets efterlevnad av arbetsrättslagstiftning och de kollektivavtal affärsområdet är knutna till inom löneområdet
- Samla in och bearbeta lönedata inför lönekörning samt hantera lönerevision, idag gör man ca 1500 löner i Hogia i 4 olika bolag.
- Delta i rapportering, redovisning och information gällande personal- och lönerelaterade frågor till myndigheter/företag
- Kunna delge information till medarbetare och chefer gällande lön-, pension- och försäkringsfrågor
- Delaktig i uppdatering och underhåll av relevanta personalsystem
- Stötta och utbilda chefer i organisationen i de olika lönerelaterade processerna samt relevanta system.
Utöver detta kommer du att vara med och driva och samverka för att intranät och interkommunikation i övrigt håller hög klass och är aktuell i löneområdet samt medverka och bidra till HR-avdelningens utveckling i olika utvecklingsprojekt inom HR- och löneadministration
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av lönearbete och som helst jobbat i lönesystemet Hogia. Du är en lagspelare som gillar att jobba tillsammans med dina kollegor mot ett gemensamt mål och samtidigt ha roligt på vägen. Vi behöver dig som är driven, självgående och har några års erfarenhet av lönearbetet, gärna från detaljhandel. Du har god kännedom om lagstiftning och praxis inom relevanta ansvarsområde och kan uttrycka dig i tal och skrift. På sikt kanske du också vill ta ansvar för funktionen och ser dig själv som en given ledare. Du är ödmjuk och har en hög serviceanda.
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Argjira Morina på argjira@deltaconsulting.se eller 070-461 47 00.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson