OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Vår kund söker nu en Senior mark- och fastighetsförhandlare. Uppdraget består i att vara drivande i arbetet med markåtkomst samt framtagande och förhandling av nödvändiga avtal. I uppdraget som senior markförhandlare förväntas du arbeta självständigt och noggrant i utförandet av dina arbetsuppgifter och dokumentation av dessa.
Arbetsuppgifter:
- Vara fastighetsrättsligt stöd i planläggningen för projektet.
- Vara avdelningens representant/sakkunnig i fastighetsfrågor vid kontakter med fastighetsägare och verksamhetsutövare som påverkas av projektet
- Handlägga ärenden rörande markåtkomst innebärande bl.a. avtalsförhandlingar med fastighetsägare och andra intressenter samt upprätta avtal såsom nyttjanderätter, servitut och genomförandeavtal
- Företräda förvaltningen i lantmäteriförrättningar
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Civilingenjör med inriktning på lantmäteri eller samhällsbyggnad eller annan motsvarande formell kompetens
- Minst 8 års erfarenhet av arbete med förhandling och framtagande av markåtkomst- och genomförandeavtal i exploaterings- eller infrastrukturprojekt.
- Minst 4 års arbetserfarenhet av markåtkomst (avtalshantering) i storstadsområden.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 4 års arbetserfarenhet av markåtkomst med järnvägsplan i storstadsområde.
- Minst 4 års arbetserfarenhet av fastighetsbildning avseende infrastruktur.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström