OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BabyWorld söker nu en marknadschef med erfarenhet inom E-handel
Du kliver in i ett bolag i ett väldigt spännande skede och i en roll där du ges en möjlighet att ingå i vår ledningsgrupp och får stora möjligheter att vara med och påverka bolagets fortsatta tillväxt på den svenska och nordiska marknaden.
BabyWorld grundades 2015 och är en av de ledande aktörerna i Sverige inom Barn & Babyprodukter med E-handel och 10 butiker i Sverige, hos oss finns ett stort utbud av barnvagnar, bilbarnstolar, leksaker och allt du kan tänka dig behöva till ditt barn. Idag är vi totalt ca 140 anställda i bolaget och på vårt huvudkontor som är baserat i Uppsala jobbar ca 15 personer.
Om tjänsten:
Som Marknadschef hos Babyworld kommer du att få en nyckelroll och ingå i ledningsgruppen i bolaget. Du kommer att ha ett helhetsansvar för bolagets marknadsföring i alla kanaler. Då rollen är ny hos BabyWorld så kommer du forma rollen och få möjlighet att bygga vår marknadsavdelning från grunden som idag består av en person som jobbar med SOME och influencer marketing.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med vår e-handelschef, inköpschef och VD. Dina arbetsuppgifter kommer både vara operativa och strategiska och du kommer att ha ett budgetansvar gällande marknadsföring som speglar sig ner på bolagets totala EBITA. Du kommer att jobba aktivt med att ha kunden i fokus och hitta kreativa lösningar för att optimera kundupplevelse och konvertering både online och i butik.
Vi ser gärna att du besitter kompetens inom SEM, SEO och CRM där du till viss del bör kunna jobba operativt men även kunna kravställa mot byrå.
Du bör också ha en god analytisk förmåga och jobba datadrivet, ha för vana att skapa en marknadsplan och jobba med prissättningsstrategier för både E-handel och retail.
Krav:
- Flera års erfarenhet på marknadsavdelning eller som marknadschef inom e-handel alternativt på mediabyrå med fokus mot e-handel.
- God förmåga i GA samt liknande analysverktyg.
- Budgetansvar, förståelse för ekonomisk resultatuppföljning och god analytisk förmåga.
- Kunskap inom SEM, SEO, CRM.
Meriterande:
- Ledarskap och personalansvar.
- Jobbat med performance marketing.
- CRM, Marketing Automation, lojalitetsprogram, kundklubb eller liknande.
- Sociala medier
- Email Marketing
- Grafisk formgivning
Placering:
Placeringsort för tjänsten är på huvudkontoret i Uppsala och tillträde sker enligt överenskommelse.