OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
Du kommer att jobba på den centrala kommunikationsavdelningen på Helsingborgs stad som består av ca 28 medarbetare fördelat på tre enheter (marknadskommunikation, samhällskommunikation och redaktion) och en stab. Du ingår i enheten för marknadskommunikation som består av:
• Två projektledare
• Två grafiska formgivare
• Digital marknadsförare / IT-utvecklare
• Varumärkesansvarig
• Storyteller / copywriter
Arbetsuppgifter
Vi går rakt på sak och testar något nytt, ungefär så som vi vill att du ska göra när du kommer till oss. Här kommer några frågor:
• Varför ska en kommun jobba med varumärkesarbete?
• Vad ska en stad med en storyteller till?
• Varför satsar Helsingborg en kvarts miljard på innovation?
Vi har förstås våra egna resonemang men det hade varit kul att höra dina. Vi kör några frågor till:
• Hur ser vi till att omvandla frustration till engagemang?
• Hur skapar vi kommunikation som väcker känslor och leder till handling?
• Hur kan våra insatser skapa stolthet och delaktighet hos Helsingborgare?
Det här är sex frågor som vi älskar och som kommer att bli en del av ditt uppdrag. Det händer väldigt mycket spännande saker i Helsingborg just nu. Vi ska bli en av Europas mest innovativa städer och den resan har redan börjat. Du tycker det låter väldigt kittlande att få testa något nytt. Du vill vara med om samhällsbygget och göra något vettigt för Helsingborgarna.
Vad du kommer att göra om dagarna
• Snacka med teamet och ta fram spännande kampanjer.
• Hålla i projekt som lirar ihop med kommunikations- och marknadsplaner.
• Driva stadens marknadsarbete framåt ihop med marknadschefen.
• Tänka kreativ kring strategier, marknadsföring och PR.
• Testa och utforska nya kommunikationskanaler och –sätt.
• Vara direkt delaktig i produktionen i vissa fall
Kvalifikationer
Vilken person du är och vilken roll du spelar i teamet
• Fungerar bra i ett team med specialister.
• Har lätt för att omsätta behov i handling.
• Bra på att driva processer från idé till utvärdering.
• Har ett öppet och kreativt tankesätt med struktur i botten.
• Kan ta visionära idéer och omvandla till konkreta planer.
• Se till så att den kreativa processen är strukturerad och fungerar på ett bra sätt.
Vad du borde ha med dig i bagaget
• Erfarenhet av att jobba med marknadsföring och större kampanjer / uppdrag.
• Erfarenhet av att ha jobbat som en del i, eller lett, kreativa team.
• Erfarenhet av att handla upp och samarbeta med kommunikationsbyråer.
• Arbetat med mediestrategi och implementering av kampanjer.
• Ett antal misslyckanden som du lärt dig och blivit ännu smartare av.
• En bonus är om du har arbetat i näringslivet med större kunder.
Och en sista sak. Det hade ju varit grymt om du älskar Helsingborg. Det gör vi andra här.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-03-15
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, 100%
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.