OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
Om eMobility på E.ON och ditt framtida team
Idag finns över 350 000 laddbara fordon i Sverige och marknaden växer snabbt, prognoser pekar mot uppemot 2 miljoner elfordon redan 2030. E.ON har varit en starkt bidragande del i elektrifieringsresan de senaste åren och kommer att accelerera. Att köra på el är hållbart, enkelt, ekonomiskt och riktigt roligt, vi gör det enkelt att köra elbil! Vill du vara med på resan mot ett mer hållbart transportsystem?
Vi söker en erfaren kollega till vårt Operations team inom eMobility. Vi är ett team som består av åtta personer lokaliserade i Malmö som hanterar klientsupport och backend för kunder och kollegor i frågor som berör eMobility, vår laddaffär.
Vad du kommer att arbeta med
Med kunden i fokus kommer du att arbeta med vidareutveckling och optimering av våra laddnätverk genom teknisk support på hög nivå och genom att förbättra oss inom teamet. Vi utvecklar och förändrar konstant våra processer, vårt arbete och våra system för att möta marknadens stora tillväxt. Samtidigt hanterar vi 2nd-linesupport till våra kunder och tar hand om de ärenden som är mer invecklade eller kräver djupare felsökning. Vi sköter även konfigureringen av mjukvaran när nya laddstationer installeras så att de är förberedda när de driftsätts.
Utöver detta kommer du vara en del av vårt interna kompetenscenter, där vi stöttar och agerar tekniska experter till våra kollegor. Viktigt för oss är att vi blir bättre på det vi gör, så vi ser fram emot att höra dina idéer och förbättringsförslag på hur vi kan utveckla såväl arbetssätt som produkter och tjänster.
Vad vi hoppas att du har med dig
För att trivas och utvecklas i den här rollen har du en bakgrund som gett dig en bred teknisk förståelse, gärna där du fått en förståelse för IT-system eller supportärenden. Om du har arbetat med tekniska system och processer inom support/drift av nätverk eller mjukvara så blir vi lite extra nyfikna på dig! Tidigare erfarenhet som Incident Manager eller 2nd-linesupport är fördelaktigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från projektarbete och trivs med att driva förändrings- och utvecklingsprojekt.
Avdelningen som vi tillhör, eMobility, är i en expansiv, innovativ och föränderlig bransch och det händer just nu mycket spännande saker inom vårt nordiska transportsystem. Det här är något vi alla är engagerad i, och vi hoppas att du delar vår nyfikenhet till ny, hållbar teknik. I det här arbetet är det även bra om du trivs med analys och felsökning, samt har en tydlig och pedagogisk kommunikation gentemot dina kunder.
Din blivande ledare, Manne Eriksson, har en ledarstil som handlar om öppen kommunikation och förtroende, där han litar på dig och kommer stötta dig i din roll. Manne tycker om när vi enskilt eller som team både hittar förbättringsmöjligheter och agerar på dem samt ser fram emot att höra vilka tankar och idéer du har när du börjat hos oss.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 28 september och intervjuer kommer inledas därefter.
För frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Manne Eriksson, +46 727 293134
För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778