Senior operativ inköpare

Senior operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med inköp i några år och vill ta nästa kliv in i läkemedelsbranschen? Gillar du att arbeta operativt i team och är serviceminded? Har du dessutom ett helhetsperspektiv för processen? Sök gärna idag! Vi söker nu en senior operativ inköpare till vår kund inom läkemedelsbranschen i Solna.

Du arbetar med inköpsprocessen tillsammans med ditt team inom alla kategorier. Tjänsten är operativ och mycket "hands on" i ett team om 4-5 inköpare som är relativt nytt och där processerna håller på att sättas. Dina kollegor är operativa och strategiska där ni supportrar varandra. Du behöver ha ett helhetsperspektiv för hela processen då du tar hand om ax till limpa och arbetar mot tydliga mål.



Ansvarsområden
Några av dina arbetsuppgifter:


Hantera ordrar – specifika och fritext
Arbeta med direkt och indirekt material
Arbeta i Microsoft dynamics AX (ERP-system)
Hantera och processa stort antal PO
Många kontaktytor med leverantörer och distributörer i Sverige och internationellt
Kontakt via mail, telefon på engelska och svenska
Leveransbevakning och säkerställa leveransflödet
Prisdifferenser
Kontroll av fakturor
Samarbeta med lager
GMP – läkemedelsbestämda ordrar
Ta emot kravspecifikation från internkund
Reklamationshantering
Offerter




Arbetstider
Start: i april/maj, efter överenskommelse
Längd: Minst 1 år
Arbetstider: Heltid, mån-fre, kontorstider med flex
Plats: Solna,  parkering finns



Kvalifikationer
Minimum 2-5 års erfarenhet av inköp
Engelska o svenska flytande i tal och skrift är krav
Erfarenhet av ERP system
Avslutad gymnasieutbildning
Officepaketet



Meriterande
Microsoft Dynamics AX
Gymnasial/högskoleutbildning inom ekonomi eller inköp
Erfarenhet från läkemedelsbranschen



Vem är du?
Vi söker dig som vill göra skillnad och skapa ett värde. Du är serviceminded, engagerad och tycker om att arbeta i team där man hjälper varandra.  Du är noggrann men snabb och gillar att vara operativ. Positiv, framåt och nyfikenhet med ett stort kundfokus och driv behövs för att du ska blomstra i rollen. Du trivs på ett mellanstort företag med högt i tak och många kontaktytor samt varierade arbetsuppgifter.



Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-03-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Karlsson



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Strategisk inköpare - Göteborg

Strategisk inköpare - Göteborg

6 februari 2025

6 februari 2025