OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
För vår klient söker vi en Operational Buyer som ska bli en del av deras team i Västerås.
Vår klient är engagerad i att erbjuda en miljö där både personlig och professionell utveckling värderas.
Arbetsuppgifter
- Förbereda beställningar i ERP-systemet.
- Initiera inköpsorder baserat på inköpsförfrågningar i enlighet med standardprocedurer.
- Hantera fakturor effektivt.
- Leda det dagliga samarbetet, bygga relationer och kommunicera med leverantörer.
- Spåra materialleveranser från leverantörer för att säkerställa tillgång och hantera samt förebygga kort- och långsiktiga brister.
- Samarbeta nära med produktionsplanering, produktionsberedning, strategiska inköp och projektledare.
- Övervaka leverantörers prestation och KPI, samt samarbeta med leverantörer och kategoriteamet för att uppnå bästa möjliga prestation när det gäller leverans i tid, ledtider och flexibilitet.
Kvalifikationer
- Erfarenhet inom inköp, sourcing, försörjningskedja, materialplanering eller relaterade områden.
- Bakgrund från en industriell miljö, helst inom en projektbaserad organisation.
- Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter, flytande i svenska och goda kunskaper i engelska.
- Analytisk, målinriktad och strukturerad ansats till problemlösning och leverans mot mål.
- Erfarenhet av SAP är en stark fördel.
- Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
Villkor
Tjänsten är på heltid där du blir anställd av Q. Uppdraget löper initialt 4 nov 2024 tom 29 maj 2025 med möjlighet till förlängning.
Observera: Vi rekryterar löpande. Är du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omgående.
Blir du nyfiken och har frågor? Ring gärna Henrik Nitz 070-1602091
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.