Senior Paid Social Specialist till GroupM!

Senior Paid Social Specialist till GroupM!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

GroupM är en av Sveriges största mediabyrågrupper och de växer så det knakar. I Sverige har de 350 medarbetare och utökar just nu sitt team av specialister inom Paid Social. Här får du chans att på riktigt växa inom bolaget, - och jobba med kunder både på global och lokal nivå inom alla branscher. GroupM är nämligen en del av WPP - en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare globalt, där du får härlig utväxling av arbetskamrater världen över.

Om tjänsten och teamet

Som Senior Paid Social Specialist på GroupM kommer du att leda ett dedikerat team och arbeta med annonsering i sociala medier för några av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken. Tillsammans med marknadsledande teknologi och i ett nära samarbete med plattformarna är du med och testar nya kreativa format och lösningar.

Du kommer att ingå i ett team om ca tjugo specialister som rapporterar till Head of Operations Paid Social. Du kommer även ha en Agency Lead som blir din coach och tillsammans med dig ser till att du utmanas och utvecklas i det dagliga arbetet. 

Ansvarsområden

I din roll ingår att leda arbetet för dina kunder och säkerställa att ni håller högsta nivå i leveranserna samt för relationen mot kund. Du leder arbetsfördelningen i ditt team av juniora specialister, där du fördelar ut prioriteringar och uppgifter i kampanjhantering för att ni gemensamt ska lyckas uppnå uppsatta KPI:er.

• Kampanjhantering och optimering i plattformar som Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Snapchat, LinkedIn, Twitter och TikTok
• Strategi och rekommendation för annonsering i sociala medier som val av plattform, budget, KPI, målgrupp, format, frekvens, test och input på kreativt material
• Analys, utvärdering och rapportering utifrån definierade målsättningar och KPI:er
• Presentation av resultat i kund- och byråmöten
• Coacha och fördela operativa arbetsuppgifter inom ditt team på ett sätt som skapar en lärande miljö för juniora specialister.

Låter rollen intressant? Det hoppas vi - vänta inte med att skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande.

Vem tror vi att du är?

Du har några års erfarenhet av digitala medieköp, antingen på byrå eller hos annonsör. Du har jobbat operativt och är duktig på analytiskt tänkande, är nyfiken och drivs av att förbättra dina resultat - därför vill du nu ta nästa steg i att utveckla din karriär. Du tycker om att coacha och dela din kunskap med andra, och tänker gärna kreativt och stort för att skapa de bästa strategierna inom social för våra kunder.

Du är socialt skicklig och tycker det är kul att engagera kunder och att bygga förtroende i dina relationer med dem. För att lyckas bra med detta ansvar ser vi att du kan arbeta självständigt och är noggrann och organiserad i ditt sätt.

Kvalifikationer

• Universitetsexamen eller relevant yrkesutbildning inom digital marknadsföring
• 2-3 års erfarenhet av digitala medieköp, antingen på mediebyrå eller hos annonsör
• Grundläggande kunskaper i Facebook Business Manager
• Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel
• Mycket goda kunskaper i engelska och (svenska) i både tal och skrift

Vad får du som medarbetare på GroupM?

Här får du tillhöra ett stort team av lättsamma och prestigelösa specialister, där det är högt i tak, stor gemenskapskänsla och där nya idéer välkomnas. På GroupM värderas balansen mellan arbete och fritid.

Du får sitta i fina lokaler på Birger Jarlsgatan med många gemensamma ytor där man kan umgås och utbyta idéer över en kaffe eller en pinnglass ur egen frysbox. Du kommer senare under din anställning att ha chans till vidareutbildning och spännande möjligheter att arbeta och göra utbyten från andra kontor i världen.

Ytterligare några förmåner:

• Friskvårdsbidrag om 3 000 kr/år och flertal attraktiva personalförmåner
• Marknadsmässiga pensionsvillkor och privatrådgivning av pension via vår samarbetspartner Nordea
• Företagshälsovård via Feelgood och en extra hälsoförsäkring via Euro Accident

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (37,5h/v) med tillträde så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.

Du utgår från huvudkontoret på Birger Jarlsgatan i Stockholm eller på Södra Hamngatan i Göteborg. 

 

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 

Nyckelord: digital marketing, paid social

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024