OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår snabbväxande kund söker vi nu en Senior Payroll Controller som ska hantera bolagets ca 300 löner själv.
Detta är ett konsultuppdrag på 75-100% och uppdraget är aktuellt att tillsättas omgående med en varaktighet om 12 månader pga. en föräldraledighet. Kunden är lokaliserad i centrala Stockholm.
Ditt Uppdrag
Det är viktigt att du har en löneutbildning samt minst två års arbetserfarenhet av lönearbete. Du kommer jobba i Visma lön och har Söderberg och Partners som leverantör för pension, försäkringar och förmåner. Du behöver vara van och arbeta i Excel samt behärska engelska i både tal och skrift.
Du kommer ansvara förföretagets löneprocess från ax till limpa. Bland dina ansvarsuppgifter finns det bland annat:
o Underlag till lön
o Ta fram kostnader för löner och rapportunderlag
o Avvikelserapporter i Excel
o Manuella justeringar löpande under månaderna
o Admin av lönestystem och HRIS
o Årsskiftsrutiner - Kontrolluppgifter, Fora, Bonus och extrakörningar
o SCB statistik varje månad
o Retroaktiva beräkningar
o Hantering av förskottssemester
o Förmåner – admin till portalen och registrering av avdrag och tillägg
Du kommer även ansvara för att:
o Ta fram anställningsavtal, arbets- och arbetsgivarintyg, UC, Visum admin
o Lönesupport för medarbetare och chefer
o Presentera och svara på frågor om lön under introdagar
Det är även meriterande om du har erfarenhet från outsourcing och/eller relocationfrågor – lön.
Personliga egenskaper
Du kommer ansvara för löneområdet på egen hand så det är viktigt att du är 100% självgående. Vi tror att du är detaljorienterad samt en självständig ”doer” som inte är rädd att leta kunskap själv samt även är villig att hugga tag i alla typer av arbetsuppgifter. Du är van med att arbeta med många olika bollar och gilla när det händer saker.
Du är flexibelt lagd och noggrann med ditt arbete. Vi tror vidare att du är ansvarstagande samt har en utvecklad känsla av att ge en god service.Rollen kräver mycket samarbete med affären, stötta medarbetare och chefer samt svara på frågor så du bör vara kommunikativ.
Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Andreas Klingensjö på 076-6471648 eller andreas.klingensjo@sjr.se.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88