OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Vindex söker nu en Senior Payroll Coordinator till ett interimsuppdrag för vår kunds räkning. Uppdraget startar omgående och pågår i 3-4 månader. I rollen läggs fokus på att arbeta inhouse med globalt outsourcade löner och att identifiera utvecklingsprocesser och rutiner inom bolaget.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som Senior Payroll Coordinator till internationellt bolag:
Granska och kvalitetssäkra den löpande lönehanteringen
Koordinera löneoutsourcing
Driva förändringsprojekt
Förändra och förbättra pågående processer och rutiner
Breda kontaktytor med anställda och externa parter
Kvalifikationer för rollen som Senior Payroll Coordinator till internationellt bolag:
Eftergymnasial ekonomiutbildning
Minimum två års erfarenhet som lönekoordinator
Tidigare erfarenhet av operativt arbete
Gedigen förståelse för löneprocessen
Systemvana
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Personliga egenskaper
Till rollen söker vi dig som är en sann problemlösare med en förmåga att identifiera förbättringar inom processerna för lönehantering. Du drivs av att arbeta operativt i ett högt tempo och som person är du även kommunikativt skicklig. Utöver detta har du ett innovativt tänk och engageras du av att arbeta i en föränderlig miljö där du snabbt identifierar vilka arbetsuppgifter som behöver prioriteras.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos oss på Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Ansökan
Är det dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer MNLÖN1961. Om du har fler funderingar kring rollen, tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Melina Nilsson (Melina.nilsson@vindex.se, 076-209 99 20) .
Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefin Jangälv
073 511 20 22
Melina Nilsson
076 20 999 20
Alexander Butler
070 920 84 92
Jozephine-Pilgrim Gimling
070 985 39 63
Johanna Stenmark
073 441 44 65
Erica Sörling
073 33 81 085
Sofia Beijer
070 955 06 57
Fanny Åberg
+46 70 770 58 68
Karl Josefsson
073 51 00 970
David Gustafsson
0738067521