Senior Performance Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

XLASH Cosmetics idag ett av Skandinaviens snabbast växande skönhetsföretag, med visionen att skapa innovativa och exklusiva skönhetsprodukter som faktiskt ger resultat. Du får en inkluderande och spännande arbetsplats där utvecklingen sker i ett rasande tempo - en härlig blandning av passion, glädje, kreativitet och höga mål.

Vi är spända på att fortsätta resan - förhoppningsvis tillsammans med dig!

Rollen
Som Senior Performance Marketing Specialist jobbar du med trafikdrivande aktiviteter inom betalda kanaler och optimerar av budget utifrån ROAS, CAC och tillväxtmål. Du arbetar både strategisk och operativt med att ta fram strategier för varje enskild kanal och se till att de genomförs på ett sätt som skapar tillväxt och förbättrad lönsamhet.

Ditt främsta fokus kommer vara på Acquisition, med stort fokus på Facebook Ads, TikTok Ads och Affiliate-program - men du kommer även jobba krossfunktionellt för att hitta nya och innovativa vägar och ta initiativ för att driva trafik. Du jobbar nära våra designers för att kontinuerligt utvärdera, ta fram och testa nya koncept.

Vi tror mycket på att anpassa roll efter person och dennes styrkor, och vill gärna anpassa rollen så den passar just dig.


Du kommer till exempel att:

- “Test, Learn & Optimize” i alla aktiviteter vi gör
- Sätta strategier för trafikindrivande kanaler
- Stötta som performence-expert i krossfunktionella projekt för att hitta nya sätt att driva digital tillväxt
- Löpande konverteringsoptimering
- Säkerställa rätt content för rätt marknadskanal.
- Vara delaktig i kampanj - och varumärkesbyggande aktiviteter
- Kravställa och jobba nära vår Facebook Ads byrå
- Operativt hanter annonsering i TikTok och eventuella nya kanaler som vi testar.
- Ansvara för vår set-up i Funnel och Google Data Studio, och ser till att data kommuniceras på ett tydligt sätt till resten av organisationen


Om dig
Du har samlat god kunskap inom Paid Social genom liknande roller, antingen in-house eller eller byrå. Du har erfarenhet från e-handel med god förståelse för online försäljning och trafikdrivande aktiviteter.

Som person är du drivande, nyfiken och snabbtänkt med en ständig vilja att analysera och testa. Du är tech-driven till naturen och insatt i de senaste marknadsförings-teknologierna och är van användare av Google Analytics. Du gillar balansen mellan operativt detaljfokus och strategisk höjd där du får möjlighet att utforska möjligheter inom ditt område baserat på A/B-test, data och tekniska nyheter.

Anställningen är på heltid och inleds med en sex månaders provanställning.

Startdatum: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Sista ansökningsdatum: 23 mars

Urval sker löpande och annonsen kan tas ner innan sista ansökningsdatum.

För frågor om rollen, kontakta Christofer Nilsson på christofer.nilsson@xlashcosmetics.com

Läs mer om oss på; https://xlash.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

XLASH Cosmetics står för allas lika rättigheter och möjligheter och strävar efter mångfald på vår arbetsplats. Vi respekterar och accepterar allas olikheter och förutsätter att du som sökande delar våra värderingar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: XLASH Cosmetics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 13 augusti 2022

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024