OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 40 medarbetare indelade i fem enheter på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Enheterna är central administration, bygg- och miljö, fastighet, gata/VA samt plan- och exploatering.
På Plan- och exploateringsenheten är vi åtta personer, varav fyra arbetar med detaljplaner och exploateringsfrågor och övriga med kart- och mätverksamhet samt GIS.
Vi är nu i ett läge där vi ska starta upp flera större planprojekt och behöver därför utöka enheten med en senior planarkitekt.
Arbetsbeskrivning
Som Senior planarkitekt blir din roll att vara projektledare samt handlägga frågor kring planärenden och planbesked. Du kommer att driva projekt i form av detaljplaner, planprogram och förstudier samt upprätta planhandlingar. Du kommer arbeta med några av kommunens större och komplexa detaljplaner i en styrande roll.
Ett av dina första uppdrag blir att vara ansvarig projektledare och planarkitekt för detaljplanen Södra Ekdalen i Rönninge.
Området Södra Ekdalen planeras att byggas ut och förtätas med bland annat friliggande enbostadshus. Här finns alla utmaningar! Frågor som rör natur- och kulturvärden, markföroreningar, strandskydd, fornlämningar, utbyggnad av väg och VA mm ska vägas samman. God kommunikation med många engagerade sakägare, politiker, byggaktörer, myndigheter och medarbetare blir en viktig framgångsfaktor. Ditt uppdrag blir att med stöd av kommunens projektmodell leda arbetet mot uppställda mål som också omfattar genomförandeskedet.
Du kommer även att vara delaktig i arbetet med att utveckla och förbättra våra processer och arbetssätt, samt bidra i arbetet att digitalisera våra detaljplaner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom samhällsbyggnadsområdet t.ex. fysisk planering, samhällsplanering, arkitektur eller motsvarande.
Du har minst fem års erfarenhet av detaljplanering/samhällsplanering, varav minst tre års erfarenhet från kommunal verksamhet.
Du har erfarenhet av projektledning.
Du är väl insatt i PBL och har erfarenhet av Miljöbalken. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika typer av medborgardialog och genomförandefrågor, liksom erfarenhet av arkitektur och gestaltningsfrågor.
Du har goda kunskaper i AutoCAD, Focus Detaljplan och illustrationsverktyg.
Arbetet förutsätter att du har förmåga att se helheten, analysera komplexa frågor och göra nödvändiga avvägningar för att nå uppnå uppställda mål.
Du har en god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt.
Som person är du självgående, positiv och har lätt för att skapa och bevara goda relationer.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid, med möjlighet att delvis arbeta på distans
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2022-01-18
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund