OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
I denna roll kommer du att bli "first point of escalation" för supply chain-teamet på plats. Det operativa ansvaret ligger på dig, där du arbetar med KPI:er som kostnad, kvalité och leverans rörande inköp till globala marinprojekt. Du kommer också att ha ansvar för alla inköpsaktiviteter i projekten du arbetar med exempelvis inköpsplanering, intag av offerter utifrån tekniska krav samt förhandling runt dessa. I rollen agerar du koordinerande mellan leverantörer, interna inköpsavdelningar och projektledare, där du övergripande säkerställer alla ekonomiska aspekter i enlighet med utsatt tidplan. I rollen rapporterar du direkt till Head of Supply Chain.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Sköta inköpsaktiviteter för globala marinprojekt
Ta fram inköpsplaner utifrån rekvisitioner
Sitta i förhandling med leverantörer rörande ex. leverans men även ramavtal
Slutlig release för fakturabetalningar till finans
Följa bolagets globala riktlinjer för inköp och rapportera löpande
Arbeta för att utveckla leverantörssamarbete och interna inköpsprocesser
VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskoleutbildning inom ekonomi alt. Industrial Management eller Business Administration
Talar och skriver flytande på svenska och engelska
Erfarenhet av att sitta med i förhandlingssituationer
Arbetat med sourcing och mot leverantörer
Kunskap i Office-paketet, framförallt Excel
Det är ett stort plus om du har arbetat i SAP tidigare
Vi ser gärna att du har arbetat i en roll som innebär arbete mot flera projekt parallellt. Framförallt önskvärt att du suttit med i förhandlingssituationer och med avtalshantering.
För att lyckas i rollen behöver du: Besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av driva på när projekt stannar av. Du trivs bra med att arbeta självständigt, vågar ta initiativ och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Det är av stor vikt att du har hög personlig struktur samt öga för detaljer.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, dagtid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Startdatum: Omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid dock som längst 2 månader.
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Sökord; Projektinköpare, buyer, supply chain, logistic