OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av Nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 800 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!
Din roll och teamet
Som Product Owner hos Integration R&D arbetar du med ett antal av Cambios integrationsprodukter. Du har hand om och prioriterar backloggen för utveckling och förbättring. Du kommunicerar med intressenterna för produkten och ansvarar för att det finns en produktvision som går i linje med Cambios övergripande vision. Detta arbete sker tillsammans med Cambios produktorganisation och tillsammans med ett eller flera av våra agila utvecklingsteam i Sverige och på Sri Lanka.
Inom Integrations R&D arbetar vi med många spännande initiativ för att möjliggöra för olika intressenter inom vårdkedjan att på ett säkert sätt utbyta information med vårt journalsystem COSMIC. Integrationerna möjliggör t.ex. för patienter att kunna läsa sin journal på nätet eller boka en tid via en webbtidbok. Vi bidrar även till att vårdpersonal på ett sjukhus skall kunna utbyta information med ett ambulanssystem eller hantera elektroniska sjukskrivningsintyg direkt i journalsystemet.
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du hjälper till att förbättra sjukvårdens processer och bidra till att öka patienternas involvering i sin egen vård.
På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ och’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.
Om Dig
För att trivas i denna roll gillar du att leda. Du är analytisk och har en god kommunikativ förmåga att hantera såväl intern som extern produktkommunikation. Du är strukturerad och är van att balansera ”här och nu” mot ett mer långsiktigt strategiskt arbete. Du är en driven, entusiastisk person som gärna tar möjligheten att forma ditt arbete utifrån dina starka sidor.
Krav
En universitetsutbildning inom systemvetenskap, medicinsk informatik eller motsvarande
Erfarenhet av produktägarskap
Erfarenhet av produktutveckling inom mjukvaruindustrin
Erfarenhet av att arbeta med agila metoder
Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet inom vården och/eller vårdprocesser
Erfarenheter inom integrationsutveckling
Placeringsort: Linköping eller Stockholm
För oss på Cambio är det viktigt med ett hållbart arbetsliv och därför tillämpar vi en hybrid arbetsmodell. Tillsammans med ditt team kommer ni överens om vilka dagar ni ska samlas på kontoret. Övriga dagar kan du arbeta hemifrån om du vill, men du är självklart alltid välkommen till kontoret också.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Varmt välkommen med din ansökan, urval och eventuella intervjuer kommer ske från vecka 32 pga. semestertider.
Vi uppmuntrar till och välkomnar alla ansökningar, men har tyvärr bara möjlighet att gå vidare med kandidater som befinner sig i Sverige och har rätt att arbeta här. Vi kommer att be om underlag under rekryteringsprocessen gång.
Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/)
Passar inte just den här tjänsten dig? Läs mer om våra andra tjänster på karriärsidan här! (https://cambio.teamtailor.com/)