Senior Programmatic Specialist till GroupM Nexus

Senior Programmatic Specialist till GroupM Nexus

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

GroupM är en av Sveriges största mediabyrågrupper och de växer så det knakar. I Sverige har de 350 medarbetare och utökar just nu sitt team av specialister. GroupM Nexus samlar kompetens inom digital teknik världen över och levererar kraftfulla resultat. Här får du chans att på riktigt växa inom bolaget, och jobba med kunder både på global och lokal nivå inom alla branscher. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med över 100 000 anställda i 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.

Om rollen och teamet

Som Senior Programmatic Specialist ansvarar du tillsammans med respektive byrå och kundansvarig, för att etablera strategier och upplägg som skapar långsiktigt värde för kunden. Senior Programmatic specialist är en av de mest seniora operationella specialistrollerna och du förväntas hjälpa till att driva kompetensutveckling av teamet och arbeta aktivt med att knyta ihop det programmatiska erbjudandet med övriga discipliner inom GroupM Nexus.

Du kommer vara en del av GroupM-byråernas kundteam och vara ytterst ansvarig för annonsörernas programmatiska strategi. I denna roll har du ofta direktkontakt med kund, och därför är det viktigt att du är van att bygga och driva kundrelationer och att du har god förmåga att förstå och möta våra annonsörers behov. Du har erfarenhet av att förbereda och presentera för kund och tydligt förklara det värde som den programmatiska strategin tillför kundens affär.

Detta är en position som erbjuder dig en spännande och utvecklande miljö, både på ett professionellt plan men även personligt.

Dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Strategisk utveckling – Jobba kontinuerligt med strategisk utveckling och optimering av kundens programmatiska affär.
• Kundutveckling – Ansvar för att utveckla dina kunder för att göra dem till bättre och mer insatta beställare och skapa en förbättrad långsiktig kundrelation.
• Affärsutveckling – Utveckla och utvärdera nya affärsmöjligheter och produktinförsäljning.
• Kompetensutveckling – Jobba kontinuerligt med att säkerställa en så hög leveranskvalité som möjligt från övriga specialister i teamet.
• Kampanjhantering – Ansvar för programmatiska kampanjuppsättningar kopplat till de kundteam som du jobbar med.

Vem tror vi att du är?

Du har såklart ett brinnande intresse för digital marknadsföring, är driven och intresserad av att hålla dig uppdaterad och utvecklas med det senaste inom digital marknadsföring.

Samtidigt som du är analytiskt lagd har du förmågan att tänka kreativt och innovativt för att öka effektiviteten och värdet för kunderna. Vi ser också att du är socialt skicklig, bra på att bygga förtroende och underhålla positiva kundrelationer. Det är även viktigt att du har viss pedagogisk förmåga för att lyckas stötta dina kollegor på ett framgångsrikt sätt. Du tycker helt enkelt om att arbeta med människor!

En annan viktig egenskap är också att ha förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar, det gör du genom att vara flexibel men noggrann.

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande erfarenhet:

• Minst 2 års erfarenhet av operativt arbete inom programmatic
• Erfarenhet av att skapa mervärde för annonsörer genom programmatiska strategier
• Erfarenhet av att driva utveckling av större annonsörer
• Mycket god kunskap i engelska

Vad får du som medarbetare på GroupM?

Här får du tillhöra ett stort team av lättsamma och prestigelösa specialister, där det är högt i tak, stor gemenskapskänsla och där nya idéer välkomnas. På GroupM värderas balansen mellan arbete och fritid.

Du får sitta i fina lokaler på Birger Jarlsgatan i Stockholm eller på Hamngatan i Göteborg med många gemensamma ytor där man kan umgås och utbyta idéer över en kaffe eller en pinnglass ur egen frysbox. Du kommer senare under din anställning att ha chans till vidareutbildning och spännande möjligheter att arbeta och göra kunskapsutbyten från andra kontor i världen.

Ytterligare några förmåner:

• Friskvårdsbidrag om 3 000 kr/år och flertal attraktiva personalförmåner
• Marknadsmässiga pensionsvillkor och privatrådgivning av pension via vår samarbetspartner Nordea
• Extra hälsoförsäkring via EuroAccident

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (37,5h/v) med tillträde så snart som möjligt.

Sex månaders provanställning tillämpas.

Du utgår från huvudkontoret på Birger Jarlsgatan i Stockholm eller på Södra Hamngatan i Göteborg.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig! The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 

Nyckelord: paid media, native advertising, display advertising, programmatic specialist, paid search specialist, paid social specialist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024