OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren Financial Project Manager för att driva och leda implementeringen av finansiella partnerskap och lösningar i utvalda marknader. Detta inkluderar både lansering i nya marknader och ersättning av partners i befintliga marknader.
Du kommer att samarbeta med Head of Business Development och Head of Financial Services för att säkerställa ett framgångsrikt genomförande av planerade projekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:
Projekt 1 – Tyskland:
Byte av partner inom Retail Finance (leasing) med befintliga kommersiella och digitala integrationer. Arbetet omfattar:
Processkartläggning från start till slut
Styrningshantering
Intressenthantering med starkt fokus på kommersiella och digitala lösningar
Leverans och genomförande samt efterföljande förbättringar
Projekt 2 – Storbritannien:
Byte av partner inom Retail Finance (leasing) med befintliga integrationer:
Processkartläggning från start till slut
Styrningshantering
Intressenthantering
Leverans och genomförande samt förbättringsåtgärder
Projekt 3 – Danmark:
Byte av partner inom Retail Finance (leasing) utan befintliga integrationer:
Processkartläggning från start till slut
Styrningshantering
Intressenthantering
Leverans och genomförande samt förbättringsåtgärder
Förväntningar på rollen:
Leda implementeringen av finansiella partnerskap och lösningar i utvalda marknader, inklusive marknadslanseringar och partnerbyten
Självständigt hantera och samordna FS-partnerurval/RFQ-processer
Ge råd och stöd i övergången till en assistansbaserad försäljningsmodell (Agency Model)
Utmana och vidareutveckla befintliga FS-lösningar
Kompetenskrav:
Minst 5, gärna 10 års relevant erfarenhet inom bank, fordonsfinansiering eller projektledning
Gedigen kunskap om bank-, finans- och treasury-produkter, tjänster och processer
Certifierad inom projektledning (PMO) med dokumenterade jämförbara projekt
Övriga krav:
Affärsförståelse och ägandeskap
Strukturerad och organiserad
God kommunikationsförmåga
Flytande engelska; tyska och/eller danska är meriterande
Om teamet:
Du kommer att ingå i ett globalt team som driver nyckelområden inom Inventory Funding, Retail Finance och Retail Insurance. Dessa projekt är centrala för att säkerställa kvalitativa och tidsenliga leveranser.
Är du redo att ta en ledande roll i detta spännande projekt? Ansök senast den 8 november för att bli en del av detta tillfälliga uppdrag och göra skillnad!
Roll:
Project Manager
Senioritetsnivå:
Senior
Placering:
Göteborg eller Stockholm
Distansarbete:
50%
Uppdragsperiod:
11 nov 2024 – 31 mar 2025
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.